UPC Polska, operator rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, inwestowało w zwiększanie zasięgu sieci i dostarczanie klientom innowacyjnych produktów i usług. Inwestycje pomogły operatorowi zamknąć rok liczbą 1 439 200 klientów, korzystających z 2 954 100 usług (RGU*).

Główne wydarzenia 2016 roku:

  • Zasięg sieci UPC Polska osiągnął w 2016 roku poziom 3 157 600 gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185 000 gospodarstw w ciągu całego roku i o ponad 60 000 w porównaniu do poprzedniego kwartału
  • Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła w ciągu roku o 106 400, włączając w to wzrost o 29 100 nowych usług w IV kwartale
  • UPC dostarcza już usługę telewizji cyfrowej do ponad 1 miliona klientów i również ponad 1 milion użytkowników korzysta z usługi dostępu do internetu
  • Inwestując w usługi najwyższej jakości, UPC zaoferowało klientom 100 kanałów HD, z sukcesem wprowadziło ofertę z superszybkim modemem Wi-Fi Connect Box i zajęło pierwsze miejsce w rocznym rankingu szybkości internetu portalu Speedtest.pl
  • UPC rozwijało też ofertę dla klientów biznesowych, podnosząc w 2016 r. szybkość Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes do 600/60 Mb/s i zwiększając zasięgu tej usługi do 30 miast, a także oferując średnim i dużym firmom ochronę przed atakami DDoS (Distributed Denial of Service)
  • Kontynuując budowanie skali w Polsce UPC ogłosiło podpisanie umowy przedwstępnej kupna Multimedia Polska, trzeciego pod względem wielkości operatora kablowego na rynku.

Wzrost liczby abonentów w 2016 r.:


Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska:


Rok 2016 i czwarty kwartał stał pod znakiem kontynuacji inwestycji w zwiększanie zasięgu naszej szerokopasmowej infrastruktury i w innowacyjne usługi dla naszych klientów. Dzięki temu oferowaliśmy klientom najszybszy internet na rynku, najkorzystniejszą ofertę telewizyjną ze 100 kanałami HD, a także coraz bardziej innowacyjne usługi dla biznesu na czele z internetem 600/60 Mb/s, co znacząco przełożyło się na poprawę satysfakcji naszych klientów. Jestem dumny z podpisania umowy przedwstępnej z Multimedia Polska, która może być kolejnym krokiem do zwiększania skali i możliwości inwestowania w rozwój oferty dla naszych klientów. W roku 2017 będziemy kontynuować tę strategię, docierając z naszymi usługami do nowych lokalizacji i stale wzbogacając naszą ofertę.

UPC zwiększa zasięg dzięki inwestycjom w rozwój infrastruktury

Na koniec roku 2016 zasięg szerokopasmowej sieci UPC Polska wyniósł blisko 3,2 mln gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185 tys. w ciągu całego roku. Jednocześnie, w październiku UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku. Transakcja, po otrzymaniu zgody regulatora, zwiększy możliwości inwestowania UPC Polska w dalszy rozwój oferty dla klientów indywidualnych i firm, co pozwoli operatorowi skuteczniej konkurować na rynku.

Więcej użytkowników usług cyfrowych

Dzięki stałym inwestycjom UPC w dostarczanie większej wartości dla klientów operator zwiększył, tak w IV kwartale jak i w całym 2016 roku, liczbę dostarczanych usług cyfrowych. W przypadku internetu UPC zwiększyło liczbę klientów o 52 700, włączając w to wzrost o 19 000 w czwartym kwartale. Liczba usług telewizji cyfrowej wzrosła o 42 700, włączając dodatkowe 14 600, odnotowane w czwartym kwartale, co oznacza przekroczenie poziomu 1 miliona użytkowników tej usługi. W przypadku usługi telefonii wzrost wyniósł 42 100 w ciągu całego 2016 roku.

#WięcejOdUPC i najszybszy internet na rynku

Aby stale podnosić satysfakcję klientów, w 2016 r. UPC kontynuowało inwestycje w rozwój i jakość oferty, zwiększając do 100 liczbę kanałów HD, rozszerzając liczbę kanałów dostępnych w innowacyjnej aplikacji telewizji mobilnej Horizon Go i oferując klientom dostęp do ponad 10 000 pozycji w usłudze UPC na żądanie i bibliotece MyPrime Filmy i Seriale. Internet od UPC został uznany za bezkonkurencyjny w skali całego roku w niezależnym rankingu szybkości portalu SpeedTest.pl, a dzięki wprowadzeniu na rynek innowacyjnego modemu Wi-Fi Connect Box, z internetu od UPC klienci mogą się teraz cieszyć w całym domu. Wszelkie działania UPC wsparte zostały nową kampanią marketingową #WięcejOdUPC.

Szybszy, szerzej dostępny i bezpieczny internet dla biznesu

UPC Polska daje więcej także klientom biznesowym, zwiększając szybkość wysyłania danych (upload) oraz zasięg tej usługi. Usługa Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes, dostępna w 30 miastach w całym kraju, oferuje teraz prędkość do 600/60 Mb/s. Dla średnich i dużych firm UPC wprowadziło usługę, która zapewnia klientom skuteczną ochronę przed zagrożeniem związanym z rozproszonymi atakami typu Distributed Denial of Service (DDoS). Wspiera ona usługę symetrycznego dostępu do Internetu realizowanego w technologii światłowodowej.


* RGU – Revenue Generating Unit czyli liczba sprzedanych usług


UPC Polska jest operatorem sieci kablowej i dostawcą usług komunikacyjnych i rozrywki dla konsumentów i firm w całej Polsce. Na dzień 31 grudnia 2016, w zasięgu hybrydowej światłowodowo-koncentrycznej sieci UPC było prawie 3,2 mln gospodarstw domowych w ponad 150 miastach, włącznie z Warszawą, Krakowem i Katowicami. Na koniec czwartego kwartału 2016 r. UPC Polska dostarczała 2,9 mln usług do 1,4 mln unikalnych klientów, w tym 1,2 mln usług telewizyjnych, 1,1 mln usług szerokopasmowego Internetu i 634 tys. usługi telefonii stacjonarnej. Spółka posiada w ofercie usługę Horizon TV – platformę telewizji następnej generacji, która na dzień 31 grudnia 2016 r. miała niemal 266 tys. abonentów, a także zapewnia klientom dostęp do około 700 tys. punktów dostępu do sieci Wi-Fi w ramach całej sieci. Ponadto UPC Polska oferuje szeroki zakres usług telewizyjnych, telefonicznych, dostępu do Internetu oraz przesyłu danych dla firm prowadzących działalność w obszarach objętych siecią usług Spółki.

źródło: UPC Polska

Kan