Rok 2016 był dla operatorów telekomunikacyjnych wyzwaniem, nie tylko ze względu na wejście w życie tzw. ustawy antyterrorystycznej, ale też zwiększającą się otwartość klientów na przenoszenie numerów do innych sieci. Virgin mobile zakończył miniony rok z ponad 80 mln przychodów i na piątkę zrealizował cele biznesowe.

1. Dwa razy większe przychody vs 2015 rok

W 2016 roku, zgodnie z przyjętą strategią stawiania na prostotę w ofercie, Virgin Mobile utrzymał dynamikę wzrostu i osiągnął zakładany wynik. „W 2014 roku mieliśmy 8 mln przychodów, w 2015 roku 40 mln. W minionym roku poprzeczka została zawieszona wysoko, bo na poziomie 80 mln. Mimo zmian zachodzących na rynku telekomunikacyjnym i wyzwań wynikających z wytycznych ustawodawcy, z sukcesem zrealizowaliśmy ten cel. Przed nami kolejne ambitne plany i cele na drodze do miliona klientów do końca 2018 roku.” – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile.

2. Virgin Mobile na 2. miejscu w przenoszeniu numerów

W ubiegłym roku zostało przeniesionych łącznie 1 753 270 numerów – podaje Urząd Komunikacji Elektronicznej. Virgin Mobile z wynikiem netto 52 771 numerów uplasował się na drugiej pozycji wyprzedzając w rankingu Orange, Plusa i T-Mobile oraz pozostałych operatorów wirtualnych. „Wyniki za 2016 rok wyraźnie pokazują, że jako największy operator wirtualny bez własnych punktów sprzedaży jesteśmy ważnym graczem na rynku usług telekomunikacyjnych. Nasza oferta cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, którzy chętnie przenoszą numery do sieci Virgin Mobile.” – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile. „Istotną rolę odgrywa także jakość obsługi, w tym szybkość reakcji na pytania klienta.” Pracownicy CMOK odebrali w 2016 roku ponad 381 tys. telefonów i odpowiedzieli na ponad 141 tys. maili.

3. Rejestracja bazy zgodnie z wymogami ustawodawcy

25 lipca 2016 roku, wraz z wejściem w życie ustawy o działaniach antyterrorystycznych, użytkownicy telefonów na kartę zostali zobowiązani do rejestracji numerów komórkowych. Po 1 lutego 2017 roku wszystkie niezarejestrowane numery dostaną odłączone od sieci i klienci nie będą mogli wykonywać i odbierać połączeń, wysyłać i odbierać wiadomości tekstowych ani korzystać z Internetu. Wspomniane regulacje wyznaczyły nowe zadania dla operatorów telefonii komórkowych, którzy musieli dostosować działania do wytycznych ustawodawcy.

W Virgin Mobile postawiliśmy na prosty i wygodny proces rejestracji. Z myślą o naszych klientach przygotowaliśmy rozwiązania, które ułatwiały rejestrację, w tym rozpoczęcie procesu on-line i wysyłanie bezpłatnego kuriera w celu weryfikacji danych. Zbudowaliśmy również sieć punktów partnerskich, w których klient mógł i ciągle może dokonać rejestracji osobiście. 2016 rok zakończyliśmy z wynikiem 65% zarejestrowanej bazy. Obecnie obserwujemy zwiększą dynamikę klientów w procesie rejestracji i estymujemy, że 90% naszej bazy klientów dokona rejestracji” – podsumowuje Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile.

4. Blisko 20 tysięcy punktów partnerskich, a już za moment 30 tysięcy.

Na koniec ubiegłego roku klienci Virgin Mobile, oprócz rejestracji on-line, mogli zarejestrować karty osobiście w punktach partnerskich, takich jak placówki eurobanku, sieci Poczty Polskiej i Ruchu, stacje benzynowe Statoil, punkty Telakces, Teletorium, Inmedio, Inmedio Cafe, Relay, 1 minute, Discover, Hubiz, Hello, Virgin i niezależne punkty GSM. Rejestracja była także możliwa w ramach bankowości internetowej, m.in. dla klientów ING Banku Śląskiego i Banku Millenium. W kolejce czeka następne 10 tysięcy punktów, gdzie będzie możliwa rejestracja.

5. Klienci Virgin Mobile jeszcze bardziej lojalni

Według danych na koniec minionego roku, baza Virgin wynosiła 412 tysięcy klientów, a mimo obowiązku rejestracji kart SIM operator utrzymał liczbę klientów z trzeciego kwartału praktycznie bez zmian.

Obowiązek rejestracji kart wyraźnie wpływa na zachowania klientów dot. zakupu nowego numeru. Analizując naszą bazę widzimy, że struktura nabywców znacząco się zmieniła – obecnie mamy większy odsetek klientów lojalnych i dużą mniejszą rotację. Klienci chętnie korzystają z narzędzi, które z myślą o nich wdrożyliśmy. Przykładem jest m.in. aplikacja mobilna Klub Virgin, która w minionym roku została pobrana ponad 27 tys. razy. Z kolei z Virgin Okazje użytkownicy pobrali 15 tysięcy darmowych zniżek.” – dodaje prezes Virgin Mobile.

Najbardziej popularnymi zniżkami były darmowe filmy na portalu VoD.pl., zniżki do TelePizzy i na portal pyszne.pl.

Virgin Mobile Polska to największy i najpopularniejszy wirtualny operator telefonii komórkowej
w Polsce. Korzystne propozycje, tj. flagowy pakiet #BEZLIMITU za 29 zł, atrakcyjne #NAJLEPIEJ za 39 zł czy innowacyjne #FREEMIUM, na dobre wpisały się w świadomość setek tysięcy osób, które oczekują od marek konkurencyjnych, nowoczesnych ofert idących w parze z przejrzystością i rozsądną ceną.

źródło: Virgin Mobile Polska

Kan