Zainteresowanie wirtualną rzeczywistością w sieci od ponad roku intensywnie rośnie. Z jednej strony najwięksi gracze nieustannie ją ulepszają, z drugiej zaś do marketów zaczynają trafiać niskobudżetowe rozwiązania „dla każdego”.


Wzrost wyszukań o 996% – Liczba wyszukań haseł związanych z wirtualną rzeczywistością w Google wzrosła z 5200 w sierpniu 2015 do 57000 w październiku 2016, co daje wzrost o 996%. Wśród najszybciej rosnących wyszukań związanych z tym tematem najczęściej pojawiały się hasła związane z PlayStation VR oraz Samsung Gear VR.

Konkurencja się zaostrza – Do sierpnia 2015 Oculus nie miał w zasadzie konkurencji w mediach społecznościowych. W maju 2015 na kanale reZiguisza pojawił się film z Oculusem w roli głównej, który obecnie ma prawie 3.5mln wyświetleń i jest drugim najlepszym filmem na kanale jednego z najpopularniejszych polskich Youtuberów.

Wraz z zapowiedziami urządzeń od kolejnych producentów sytuacja zaczęła się dynamicznie zmieniać. Wpływ na zwiększenie liczby wypowiedzi o innych markach (HTC, PlayStation, Smasung) w social media wpływ miały głównie portale w połączeniu z wykopem, na którym toczyło się najwięcej dyskusji. Największe zainteresowanie wzbudzały zaś informacje o nadchodzących premierach.

Virutal Reality zaczyna docierać do mas – Do listopada 2016 najszybciej rosnące wyszukiwania w Google dotyczyły dużych graczy na rynku: PlayStation VR, Google VR, HTC VR czy Samsunga Gear VR. W listopadzie 2016 natomiast najszybciej rosnących hasłem był „hykker vr”. Okulary te za 40zł oferowała Biedronka, a ich recenzje pojawiły się na największych blogach technologicznych (spidersweb.pl) czy serwisach informacyjnych (gazeta.pl).

Szczegółowe dane na temat naszego insightu są dostępne do pobrania na naszej stronie WWW. Zapraszamy do publikacji naszego materiału.

źródło: IRCenter

Kan