Już co drugi użytkownik korzysta z internetu przez mobile – w ramach sieci Adkontekst i ContentStream.

Oferta mobile Netsprinta stwarza marketerom szerokie możliwości dotarcia do użytkowników urządzeń mobilnych dzięki różnorodnym formatom reklam oraz emisji w największych serwisach polskiego internetu. Reklamy emitowane są w sieciach Adkontekst (reklama display) i ContentStream (content marketing), w których już co drugie kliknięcie (52%) pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.

Reklamodawcy coraz chętniej przeznaczają budżety na reklamę mobilną. Według raportu Internet 2016 IAB Polska już co drugi użytkownik korzysta z internetu przez telefon komórkowy lub smartfona. Z kolei według raportu IAB AdEx wydatki reklamowe w obszarze mobile wzrosły o 70% w I połowie 2016 roku i pozyskały ponad 20% tortu reklamowego online.


Mobile łączy w sobie wielość form reklamowych oraz targetowanie w oparciu o dane na temat użytkowników. Dzięki temu sprawdza się zarówno w kampaniach brandingowych, jak i zorientowanych na efekt. Tworząc ofertę mobilną wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, którzy potrzebują precyzyjnego dotarcia do użytkowników mobilnych
– komentuje Aneta Gąsiorek, Business Development Director w firmie Netsprint, odpowiedzialna za rozwój sieci Adkontekst. – Ten rynek ma ogromny potencjał: wystarczy wspomnieć, ze już 80% przychodów Facebooka jest generowanych z reklamy mobilnej – dodaje.

Emisja na powierzchniach premium i targetowanie w oparciu o dane

Oferta mobilna Netsprinta, bazując na stworzonym przez tę firmę polskim ekosystemie reklamowym, pomaga marketerom skutecznie dotrzeć do użytkowników mobilnych. Reklamy Netsprint Mobile emitowane są w serwisach należących do ponad 2500 wydawców, w tym na powierzchniach czołowych polskich wydawców horyzontalnych i wertykalnych.

Netsprint Mobile oferuje reklamodawcom możliwość targetowania przekazu reklamowego w oparciu o dane na temat użytkowników. Dane obejmują: profile zainteresowań, zawodowe, demograficzne, intencji zakupowych, oraz FMCG – czyli intencji zakupowych w obszarze produktów szybkozbywalnych.

Różnorodne formaty reklamowe – display i native ads

Reklamodawca może dotrzeć do odbiorców korzystając m.in. z formatów display i tekstowo-graficznych (Banner, Exclusive). Do ich dyspozycji są także formaty natywne o ponadprzeciętnych wskaźnikach CTR – boksy „Czytaj także” oraz In-feed Ads, które oferują wiele ciekawych możliwości personalizacji treści.

Przykłady formatów display i natywnych w ofercie mobile Netsprinta
Przykłady formatów display i natywnych w ofercie mobile Netsprinta

Reklama natywna jest jednym z najsilniejszych trendów w mobile, jako przekaz nieinwazyjny i naturalnie wpisujący się w zainteresowania użytkownika. Według eMarketera już w 2015 roku reklamodawcy w Wielkiej Brytanii budżety na reklamę mobilną znacznie chętniej przeznaczali na formaty natywne (46%) niż na display (32%).  

źródło: Netsprint

Kan