Liberty Global ogłosiło, że UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku. Dzięki transakcji wzrośnie skala działalności UPC Polska, co pozwoli operatorowi skuteczniej konkurować na rynku oraz inwestować w rozwój i innowacje, które przyniosą korzyści polskim klientom i firmom.
W wyniku podpisanej dziś przedwstępnej umowy, wartość transakcji ustalona została na około 3 mld zł (760 mln USD) , ale ostateczna cena nabycia może zostać skorygowana w dół w zależności od wyników operacyjnych i finansowych w okresie poprzedzającym zamknięcie transakcji. Cena stanowi równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA w roku 2015, skorygowanego o 124 mln zł (około 30 mln USD) prognozowanej rocznej wartości synergii powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych.
Mike Fries, Prezes Liberty Global, podkreślił:
„Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce, gdzie już w tej chwili jesteśmy największym operatorem sieci kablowych. Transakcja ta wzmocni również nasze możliwości inwestowania w najnowocześniejsze produkty i usługi dla polskich konsumentów i firm, co pozwoli nam rozwijać się organicznie, wykorzystując to, że w zasięgu naszej sieci znajdzie się ponad cztery miliony gospodarstw domowych. Po sfinalizowaniu transakcji przystąpimy do modernizacji sieci Multimedia, aby klienci Multimedia mogli korzystać z superszybkiego Internetu UPC i naszej platformy telewizji następnej generacji – Horizon TV”.
Frans-Willem de Kloet, Dyrektor Zarządzający UPC Polska, skomentował:
„Ta transakcja potwierdza nasze przywiązanie do polskiego rynku i pozwoli nam na zrównoważenie warunków konkurencji z dużo większymi podmiotami ogólnopolskimi, co będzie korzystne dla konsumentów oraz polskiej gospodarki. Znacznie większy potencjał obu podmiotów zwiększy nasze możliwości dalszych inwestycji i rozwoju innowacyjnych produktów, realizując nasz strategiczny cel jakim jest zwiększania satysfakcji klientów.”
Transakcja zostanie sfinansowana poprzez zwiększenie zadłużenia oraz posiadane aktywa własne. Umowa nie obejmuje pozostałych aktywów Multimedia Polska w branży ubezpieczeniowej i energetycznej. Transakcja przewiduje zwyczajowe klauzule warunkowe, w tym konieczność uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kupujący oczekują, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu następnych dwunastu miesięcy.
Mając w zasięgu sieci ponad cztery miliony gospodarstw domowych i firm, połączone w przyszłości spółki UPC Polska I Multimedia Polska będą mogły skuteczniej konkurować z korzyścią dla polskich konsumentów i firm. Na koniec czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych czyli około 20% wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług. Na koniec drugie kwartału 2016 r. w zasięgu sieci Multimedia – będącej głównie siecią koncentryczno-światłowodową – było 1,6 milion gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających z 1,4 mln usług, w tym z 643 tys. usług video, 493 tys. usług szerokopasmowego Internetu i 254 tys. usług telefonii (RGU). Ponadto, na koniec 2015 r. spółka posiadała 54 tys. abonentów telefonii komórkowej.
Doradcą finansowym Liberty Global był bank Credit Suisse.
O Multimedia Polska – wybrane kluczowe dane statystyczne
Multimedia Polska – podstawowe informacje na dzień 30 czerwca 2016 | W tys. |
RGUs(4)
Telewizja Internet stacjonarny |
1,390
643 493 254 |
Abonenci usług telefonii komórkowej (4) | 54 |
Klienci (4) | 832 |
Liczba gospodarstw domowych w zasięgu sieci (4) | 1,628 |
z czego w zasięgu sieci koncentryczno- światłowodowej („HFC”) | 1,316 |
Multimedia Polska – główne dane finansowe na 31 grudnia 2015 | W mln. PLN |
Przychody (wg. UE MSSF) | 699 |
EBITDA (wg. UE MSSF) | 363 |
Dodatkowo nieruchomości i urządzenia (EUR-MSSF) | 224 |
UPC Polska jest wiodącym operatorem sieci kablowej i dostawcą usług komunikacyjnych i rozrywki dla konsumentów i firm w całej Polsce. Na dzień 30 czerwca 2016, w zasięgu hybrydowej światłowodowo-koncentrycznej sieci UPC było 3,1 mln. gospodarstw domowych w ponad 150 miastach, włącznie z Warszawą, Krakowem i Katowicami. Pod koniec drugiego kwartału 2016 r. UPC Polska dostarczała 2,9 mln. usług do 1,4 mln. unikalnych klientów, w tym 1,2 mln. usług telewizyjnych, 1,1 mln. usług szerokopasmowego Internetu i 619 tys. usługi telefonii stacjonarnej. Spółka posiada w ofercie usługę Horizon TV – platformę telewizji następnej generacji, która na dzień 30 czerwca 2016 r. miała 165 tys. abonentów, a także zapewnia klientom dostęp do około 700 tys. punktów dostępu do sieci WiFi w ramach całej sieci. Ponadto UPC Polska oferuje szeroki zakres usług telewizyjnych, telefonicznych, dostępu do Internetu oraz przesyłu danych dla firm prowadzących działalność w obszarach objętych siecią usług Spółki.
[1] Przy kursie wymiany USD/PLN w wysokości 3,93 zł za dolara na dzień 17 października, 2016
[2]. EBITDA za cały 2015 r. w wysokości 366 mln. zł wyliczona jest na podstawie skonsolidowanych sprawozdań finansowych Multimedia Polska przygotowanych zgodnie z międzynarodowymi zasadami sprawozdawczości finansowej przyjętych przez UE („EU-MSSF”), skorygowanych o wyłączone spółki Multimedia Polska spoza sektora telekomunikacyjnego oraz szacowane koszty reorganizacji. Kalkulowana EBITDA nie uwzględnia niezapowiedzianych zdarzeń jednorazowych i nie związanych z bezpośrednią działalnością operacyjną Multimedia Polska.
[3] Usługi (RGUs), abonenci usług telefonii komórkowej oraz gospodarstwa w zasięgu sieci według danych Multimedia Polska na dzień 30 czerwca 2016. Zasady liczenia gospodarstw domowych stosowane przez Multimedia Polska mogą różnić się od tych przyjętych przez Liberty Global. Podobnie, dane statystyczne Multimedia Polska nie muszą wskazywać liczb, które będzie wykazywać Liberty Global w momencie, gdy w Multimedia Polska wprowadzone zostaną zasady liczenia obowiązujące w Liberty Global.
O Liberty Global
Liberty Global to największy na świecie międzynarodowy operator usług telewizji kablowej i szerokopasmowego Internetu, działający w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów. Liberty Global inwestuje w infrastrukturę, która pozwala klientom grupy w pełni korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań rewolucji cyfrowej. Skala działalności i zaangażowanie firmy w rozwój innowacji sprawia, że Liberty Global opracowuje najnowocześniejsze i cieszące się popularnością produkty dostarczane za pomocą sieci następnej generacji łączących 29 mln. naszych klientów korzystających z ponad 59 mln. usług telewizji, Internetu i telefonii. Ponadto Liberty Global obsługuje ponad 11 milionów abonentów usług mobilnych i oferuje usługi WiFi w siedmiu milionach punktów dostępowych.
Działalność Liberty Global prowadzona jest w formie dwóch spółek akcyjnych – Liberty Global Group (notowana na NASDAQ jako: LBTYA, LBTYB oraz LBTYK) obejmującej rynki europejskie oraz LiLAC Group (notowana na NASDAQ jako: LILA oraz LILAK, OTC Link: LILAB), w skład której wchodzą rynki Ameryki Południowej i Karaibów.
Liberty Global Group prowadzi działalność w 12 państwach europejskich pod markami: Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet oraz UPC. LiLAC Group działa w ponad 20 krajach Ameryki Południowej i Karaibów pod markami: VTR, Flow, Liberty, Mas Movil i BTC. Ponadto LiLAC Group jest operatorem podmorskiej sieci światłowodowej w całym regionie docierającej do ponad 30 rynków.
źródło: Liberty Global
Kan
I tak nie ruszając się z miejsca trafiłam do sieci, w której nigdy nie chciałam być.
Taki mały szczegół, ale myślę ważny: „Liberty Global właściciel UPC Polska ogłosiło, że…” Jest to kapitał amerykański. Dla mnie to bardzo istotna sprawa. Życzyłbym sobie, aby artykuły dotyczące przejęć zawierały informacje, jakiej narodowości są poszczególne kapitały. Szkoda, że nie jest to standardem i nie tylko tutaj, ale również na innych portalach.
Odnośnie samego newsa. Nie jestem zadowolony z tego faktu i mam nadzieje, że to sprzedaży Multimedia nie dojdzie! Sam jestem ich klientem i bardzo sobie chwalę świadczenie przez nich usług. Natomiast na UPC ciągłe skargi, ludzie wiecznie na nich narzekają. I najważniejsza kwestia, Multimedia była choć w części polska, a UPC jest w rękach kapitału amerykańskiego. Czemu służą te przejęcia!? Jakie jest racjonalne wytłumaczenie. Przecież Multimedia ma się dobrze, rozwija się, więc po co się sprzedawać…
Służy to przejęcie , aby zysk wyprowadzić z Polski .Jest to robota czosnkowych .
Jakiś żart? od kiedy monopole (oligopole) to korzyść dla klientów – podobnie jak wciągnięcie Aster – jakąś nowożytną ekonomie tworzą
jeszcze tylko vectra sie sypnie i będzie MONOPOL i upc zrobi co zechce… KTO na to pozwala?
[quote]Hej Czy macie może informacje gdzie mozńa ściągnąć cs 1.6b ? [/quote]
Jasne. [url=https://boostproject.pl/download]Pobierz cs[/url] tutaj . Ostatnio ściągałem sobie wersję gry i wszystko było ok.
Na stronie jest sporo wersji Counter strike do pobrania.Również wersja gry bez konieczności instalowania. W sensie,że odpakowujesz grę i od razu mozesz grać ( sam obecnie sobie w taką pykam)
Na innej podstronie jest równiez lista serwerów.
[quote]Jak przygotować się do udziału w targach branżowych? Jkaie gadżety przygotować? [/quote]
Wszystko zależy od tego jaki macie przygotowany budżet.Jesli jest to niewielki budżet to proponowałbym gadżety takie jak
ulotki
wizytówki
notesty
Jeśli macie większe pieniądze to zerknij sobie tutaj: [url]http://www.reflect.pl/sitodruk.html[/url] – na stronie jest możliwość zamóweinia koszulek sitodrukiem.
Oby UOKIK się nie zgodził. W dużych miastach gdzie jest Multimedia bije ceną konkurentów (UPC i Vectra) na głowę. Korzystałem z usług wymienionych 3 operatorów i przy normalnym użytkowaniu – TV i internetu nie widać różnicy.
To prawda, ceny mają rewelacyjne. Gdy złożyłem rezygnację, zadzwonił konsultant z działu utrzymania klienta i po negocjacjach zaproponował 25 złotych za 30Mb/s. Teraz mam jeszcze lepszą cenę. Kto mi zaoferuje takie warunki? Nie sądzę, że znajdzie się taki dostawca internetu. Poza tym mają w ofercie również telewizję, telefon stacjonarny, telefonię komórkową, gaz i prąd oraz ubezpieczenia i chcą to wszystko sprzedać, a zapewne tyle wysiłku i pieniędzy kosztowało ich wdrożenie tego wszystkiego! To będzie wielka strata dla polskiego rynku, jeśli dojdzie do przejęcia!
Gdzie ta następna generacja, którą UPC się tak chwali?
Prześledźmy:
-Usługi VOD (na horizonie pod nazwą my prime) – znane od dawna na rynku, szeroko dostępne poza upc, również bezpłatnie.
-Funkcje smart – szeroko dostęppne, można powiedzieć, że to już standard wśród płaskich telewizorów, horizon jest i tu zbędny.
– Mobilna telewizja, hotspoty – to również ma konkurencja, żadna nowość.
– Jakość – z tego co czytam, klienci twierdzą, że niższa niż na starszych dekoderach (chociażby Kaon).
Nagrywanie czterech kanałów – nagrywarki w dekoderach są dostępne od bardzo dawna, a mozliwość nagrywania do czterech kanałów to żadne wow – netia daje możliwość nagrywania w chmurze nawet wszystkich kanałów.
I co UPC – gdzie ta Next Generation jak to się dumnie chwalicie? Powiem Wam – w d… Po raz kolejny próbujecie robić klientów na szaro, sprzedając im starocie w nowym opakowaniu