Instagram to aktualnie jedna z najdynamiczniej rozwijających się platform społecznościowych. Każdego miesiąca korzysta z niego 500 milionów, a dziennie ponad 300 milionów ludzi na całym świecie. 80% całej społeczności pochodzi spoza USA. Instagram to także świetne miejsce na rozwój biznesu. Instagram ogłosił, że już ponad 500 tysięcy reklamodawców wykorzystuje platformę, by budować swoje marki, a w czasie sześciu miesięcy ich liczba wzrosła ponad dwa razy.

  • Z funkcji reklamowych dostępnych na platformie korzysta już ponad 500 tysięcy reklamodawców, a od ich wprowadzenia we wrześniu zeszłego roku reklamy na Instagramie skutkowały ponad miliardem interakcji (dotyczy kliknięć w linki, pobrań aplikacji oraz konwersji na zewnętrznych stronach).
  • Branże, w których najczęściej sięga się po narzędzia reklamowe dostępne na Instagramie to (wg stanu na 3 kwartał 3016): FMCG, e-commerce, sprzedaż detaliczna, rozrywka oraz technologie.
  • Pięć krajów, w których reklamodawcy najczęściej decydowali się skorzystać z możliwości reklamowych na Instagramie to: USA, Brazylia, Wielka Brytania, Australia oraz Kanada.
  • W ciągu dwóch miesięcy od wprowadzenia Narzędzi biznesowych na Instagramie ponad 1,5 miliona firm zdecydowało się zmienić profil swoich kont na biznesowe.

źródło: Facebook

Kan