Facebook przedstawił wyniki finansowe za drugi kwartał 2016 roku i najnowsze dane dotyczące społeczności.

Ponad 1,7 miliarda ludzi korzysta z Facebooka każdego miesiąca, a 1,1 miliarda powraca do serwisu codziennie.

  • W ciągu roku średnia liczba osób aktywnie korzystających z Facebooka w miesiącu wzrosła o ponad 200 milionów.
  • W czerwcu każdego dnia średnio ponad miliard ludzi wchodziło na Facebooka za pomocą urządzeń mobilnych, to o 22% więcej niż przed rokiem.
  • W drugim kwartale zarówno Facebook, jak i Instagram oraz Messenger w ujęciu rocznym zanotowały dwucyfrowy przyrost procentowy czasu spędzanego przez ludzi na każdej z tych platform.

W ostatnim kwartale rosły także wyniki finansowe:

  • Całkowity przychód firmy zwiększył się w ujęciu rocznym o 59% i wyniósł 6,4 miliarda dolarów, przy czym przychód z rozwiązań reklamowych urósł o 63% i wyniósł 6,2 miliarda dolarów.
  • Przychód z reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych wyniósł 5,2 miliarda dolarów (wzrost o 81% rok do roku), co stanowi 84% całkowitego przychodu firmy.
  • Największy wzrost przychodów reklamowych Facebook zanotował w USA i Kanadzie oraz regionie Azji i Pacyfiku – odpowiednio 69% i 67%
  • Na Facebooku znajduje się już 60 milionów aktywnych stron prowadzonych przez przedsiębiorstwa.

W ciągu następnych trzech lat Facebook będzie nadal rozwijał społeczność i pomagał ludziom w dzieleniu się tym, co dla nich istotne:

  • Facebook poprawiał swoje aplikacje, by działały bez względu na urządzenie, na którym są zainstalowane czy szybkość połączenia z Internetem. Powstał Facebook Lite, czyli lekka wersja aplikacji na system Android, używana przez ponad 100 milionów ludzi.
  • Wideo na żywo: film z Candace Payne noszącą maskę Chewbaki został obejrzany niemal 160 milionów razy, Republikanie oraz Demokraci nadawali relacje na żywo ze swoich konwencji wyborczych, a funkcja Live została także wykorzystana w kluczowych momentach wydarzeń w Minnesocie oraz Dallas.
  • Nowość: na Facebooku pojawiły się zdjęcia 360 stopni. Do tej pory ludzie przesłali na Facebook ponad 4 miliony zdjęć 360 stopni, a każdego tygodnia przybywa milion nowych.
  • Nowość: każdego dnia ludzie korzystają z wyszukiwarki na Facebooku ponad 2 miliardy razy, szukając interesującego ich tematu wśród 2,5 biliona postów.

Perspektywa pięciu następnych lat to budowa pełnego ekosystemu produktów wspólnie z deweloperami i firmami:

  • Z Instagrama korzysta ponad 500 milionów osób miesięcznie i ponad 300 milionów osób dziennie. Po wprowadzeniu algorytmu dobierającego wyświetlane treści zwiększył się średni czas spędzany z aplikacją oraz ilość treści, jakimi dzielą się ludzie.
  • Messenger oraz WhatsApp przekroczyły próg miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. W tym kwartale Facebook udostępnił nowe aplikacje na komputery, a miliony użytkowników skorzystały z połączeń głosowych w WhatsApp.

Cel na następne 10 lat to praca nad technologiami, które umożliwią komunikację na zupełnie nowe sposoby:

  • Odbył się pierwszy lot testowy Aquili, zasilanego energią słoneczną samolotu, który dostarczy Internet na terenach gdzie dostęp do tradycyjnej infrastruktury teleinformatycznej jest niemożliwy lub utrudniony.
  • Facebook poinformował o projekcie DeepText, narzędziu opartym o uczenie maszynowe, które jest w stanie rozpoznać kontekst kilkunastu tysięcy postów na sekundę w 20 językach.
  • Ponad milion ludzi miesięcznie korzysta z technologii Oculus na smartfonach dzięki Gear VR i współpracy z Samsungiem. W sklepie Oculus jest już ponad 300 aplikacji dla Gear VR.

źródło: Facebook

Kan