Firma informatyczna dcs.pl przejęła od Fundacji HighTech Rescue markę Centrum Alarmowe SMS i będzie świadczyła pod nią usługi jednostkom samorządu terytorialnego. Centrum Alarmowe SMS służy gminom, powiatom, starostwom, województwom do informowania mieszkańców o sytuacjach alarmowych czy wydarzeniach dziejących się na ich terenie. Może być wykorzystywany przez samorządy, służby publiczne, straż pożarną czy jednostki zarządzania kryzysowego. Dotychczas dcs.pl była operatorem technicznym tej usługi dla Fundacji – teraz przejmuje w całości jej prowadzenie i planuje pozyskiwanie kolejnych partnerów.

Centrum Alarmowe SMS
Centrum Alarmowe SMS

Usługa Centrum Alarmowego SMS (www.centrumalarmowesms.pl) została stworzona właśnie przez dcs.pl w 2010 roku i od tamtej pory firma ta była operatorem technicznym usługi, a Fundacja HighTech Rescue odpowiadała za stronę sprzedażową i obsługę posprzedażową. Centrum Alarmowe SMS jest narzędziem informacyjnym dla gmin, powiatów, starostw i województw w sytuacjach ekstremalnych (powodzie, burze, huragany, śnieżyce, prace drogowe na określonych odcinkach). Może być również wykorzystywane do informowania o wydarzeniach kulturalnych i imprezach plenerowych w danym regionie, jak również do wysyłania urzędowych powiadomień czy windykacji należności (np. przypomnienia o zaległych podatkach czy opłatach za wywóz śmieci). Powiadomienia są rozsyłane na numery telefonów komórkowych, które zostały zarejestrowane w systemie Centrum Alarmowego SMS. System może być wykorzystywany przez samorządy, służby publiczne, jednostki zarządzania kryzysowego, straż pożarną etc.<

div align=’center’>Centrum Alarmowe SMS
Centrum Alarmowe SMS