Ludzie na całym świecie przenieśli się na urządzenia mobilne – teraz przyszła kolej na reklamodawców. Szacuje się, że do 2020 roku 75,9% wszystkich wydatków na cyfrowe reklamy pochodzić będzie z urządzeń mobilnych, natomiast głównym motorem tego sektora, będą reklamy natywne. Na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę IHS Technology na zlecenie Facebook Audience Network, możemy stwierdzić, że udział rynkowy reklam natywnych wzrasta w zdumiewającym tempie i coraz więcej marketerów korzysta z tego formatu. Jak wynika z przeprowadzonej analizy, do 2020 r. prawie dwie trzecie (63,2%) wszystkich reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych będzie natywna, co przekłada się na 53 mld dolarów globalnych wydatków reklamowych.

Pozytywny wpływ na user experience
Urządzenia mobilne to najbardziej personalne urządzenia, z których korzystają ludzie i dlatego oczekują wspaniałych doświadczeń. Badanie pokazało, że reklamy natywne angażują konsumentów 20-60% bardziej niż standardowe reklamy banerowe – użytkownicy nauczeni doświadczeniem przestali patrzeć na górę oraz dół aplikacji. Reklama, która jest dobrze dopasowana do aplikacji bądź strony i naturalnie wpasowuje się w aktywność użytkownika ma zdecydowanie większe szanse by przyciągnąć uwagę, co może bezpośrednio przełożyć się na wzrost współczynnika konwersji. Korzystanie z formatów natywnych, zmniejsza prawdopodobieństwo rezygnacji użytkownika oraz jego znużenia reklamą, a co więcej napędza wskaźnik utrzymania klienta (nawet do 3x), eCPM (do 2x) oraz współczynnik klikalności.

Audience Network – największa natywna sieć reklamowa na świecie

W czasie, gdy własne rozwiązania natywne, jak reklamy widoczne na Facebooku czy Instagramie, nadal będą największą napędową przychodów z reklam natywnych na urządzeniach mobilnych, rozwiązania natywne zewnętrznych firm, obsługiwane i dostarczane z pomocą zewnętrznego partnera jak Facebook Audience Network, będą rozwijać się najszybciej. W najbliższym czasie jest spodziewany wzrost rozwiązań zewnętrznych firm w tempie 70,7% rocznie i będzie wynosić 10.6% wszystkich reklam mobilnych (8,9 mld dolarów) do 2020 roku. Ten trend jest już widoczny w Facebooku – procent aplikacji korzystających z reklam natywnych w Audience Network wzrósł 10-krotnie od Q1 2015 i obecnie odpowiadają za 83% całej sieci wraz z niemal 7-krotnie większym wskaźnikiem CPM w porównaniu do banerów. Dzisiaj ponad połowa aplikacji w Audience Network korzysta wyłącznie z reklam natywnych.

źródło: Facebook

Kan