Już od 25 lat firma IBM wspiera na polskim rynku tysiące firm
i jednostek administracji państwowej w procesach informatyzacji oraz zaadaptowaniu się do wymogów nowoczesnej gospodarki. Począwszy od zaawansowanych rozwiązań i usług informatycznych, aż do kluczowych z perspektywy dzisiejszych potrzeb rynkowych, kompleksowych rozwiązań ery przetwarzania kognitywnego.

Początek obecności IBM w Polsce to rok 1991, kiedy otwarto pierwsze biuro firmy w Warszawie. Rozwiązania oferowane wtedy przez IBM stanowiły odpowiedź na potrzeby przekształcającej się
polskiej gospodarki. Obejmowały przede wszystkim komputery osobiste, serwery
czy rozwiązania pamięci masowych.

Na początku nowego stulecia, IBM skupił się głównie na oprogramowaniu, dostarczając klientom nie tylko rozwiązania IT, ale również adresując ich potrzeby biznesowe. Udział w tym miał także polski oddział IBM – w Krakowie w 2005 r. powstało największe w regionie laboratorium tworzące oprogramowanie na potrzeby klientów – IBM Software Lab. Im bardziej Internet stawał się powszechny, tym więcej klientów potrzebowało wsparcia w zarządzaniu systemami IT. IBM zapewnił je m.in. dzięki Client Innovation Center utworzonemu we Wrocławiu, a później również w Katowicach. Rosło także zapotrzebowanie na usługi związane z cyberbezpieczeństwem – świadczenie ich rozpoczęło zatem Security Operation Center we Wrocławiu.


Dziś IBM w swojej ofercie sprzętowej ma natomiast szeroko rozumiane rozwiązania infrastrukturalne (storage, systemy serwerowe i mainframe). Dostarcza też rozwiązania z obszaru chmury obliczeniowej, pozwalającej klientom na ograniczenie kosztów i elastyczniejszą współpracę, jak również analitykę biznesową, która umożliwia podejmowanie lepszych decyzji opartych o dane, oraz rozwiązania mobilne i społecznościowe (w tym we współpracy z Apple na iPady, iPhony). Wraz ze wzrostem zagrożeń płynących z sieci, portfolio rozwiązań zostało uzupełnione o narzędzia bezpieczeństwa chroniące systemy i urządzenia.

Strategiczne usługi doradcze świadczone przez dział IBM Global Business Services są kluczem do skutecznego wdrażania, zarządzania oraz zwiększania efektywności w każdej organizacji. W ramach działu IBM Global Technology Services, IBM świadczy usługi outsourcingu IT, usługi serwisowe i wsparcia technicznego, usługi wyposażania ośrodków obliczeniowych czy usługi zapewniania ciągłości i bezpieczeństwa działania.

Stworzenie i udostępnienie firmom kompleksowych rozwiązań IT było krokiem w kierunku nowej ery, którą reprezentuje rozwijany w ciągu ostatnich kilku lat kognitywny superkomputer Watson. To pierwsza tego typu platforma, pozwalająca na zupełnie nowy sposób przetwarzania danych. Systemy kognitywne, rozwijane przez IBM analizują dane pochodzące np. z mediów społecznościowych, plików video czy z Internetu Rzeczy.

źródło: IBM Polska

Kan