Spośród 50 badanych instytucji wyróżniono w każdej kategorii („Najlepsza jakość obsługi w placówce” oraz „Najlepsza jakość obsługi w zdalnych kanałach kontaktu”) 3 najlepsze banki, 3 najlepsze towarzystwa ubezpieczeniowe oraz 1 operatora telefonii komórkowej.


W 2015 roku eksperci portalu MojeBankowanie.pl od kwietnia do grudnia odwiedzili łącznie prawie 1500 placówek bankowych, ubezpieczeniowych oraz telefonii komórkowej. Eksperci przeprowadzili także 5 edycji badania zdalnych kanałów kontaktu. Łącznie, od marca do grudnia, wykonano 1250 telefonów oraz przesłano 1250 zapytań e-mailowych/poprzez formularz kontaktowy, sprawdzono strony kontaktowe 23 banków, 23 firm ubezpieczeniowych oraz 4 operatorów telefonii komórkowej. Nadszedł czas na wyłonienie najlepszych i podsumowanie roku.

Aby odzwierciedlić rzeczywisty poziom jakości audyty wykonywano cyklicznie a wynik globalny jest średnią pracy z całego roku. Ekspercka metoda badań pozwoliła na rzetelną i wnikliwą ocenę różną od tradycyjnej, która zazwyczaj ogranicza się do biernej postawy audytora. Cykliczność prezentowania wyników pozwoliła na szybszą reakcję, wprowadzanie zmian, wskazywanie trendów na rynku, wykorzystanie proponowanych form współpracy w celu zapewnienia klientom najwyższego poziomu obsługi popartego wiedzą i profesjonalizmem.

Nadrzędnym celem Instytucji roku jest promowanie oraz rozpowszechnianie najlepszych praktyk mogących przyczynić się do poprawy jakości obsługi klienta w różnych kanałach. Rankingowanie pozwala zobrazować różnice jakie występują na rynku w każdej z badanych przez nas branż (bankowość, ubezpieczenia, telefonia).

Kto na podium w kategorii Telekomy:

W zdalnych kanałach kontaktu liderem jest Plus, natomiast najlepszą jakość obsługi w placówce zapewnił Orange. W telekomach różnice pomiędzy 2 a 4 miejscem nie są już tak duże jak w bankach. Możemy tutaj mówić o porównywalnym poziomie obsługi.

źródło: MojeBankowanie.pl

Kan