Amazon zamyka swoją działalność internetową, która wspierała małe i średniej wielkości firmy w tworzeniu własnych sklepów internetowych. W pełni funkcjonalna platforma e-commerce została stworzona do szybkiego projektowania, budowania i zarządzania wieloma kanałami e-commerce tych spółek. Działalność rynkowa w tym zakresie okazała się dla Amazona trudna, ponieważ młodzi przedsiębiorcy jak Shopify i Bigcommerce mocno zainwestowali w rozbudowę swoich narzędzi, przyciągając dzięki temu więcej klientów. Usługi, które dostarczał Amazon zdecydowanie nie były wspierane przez najnowsze technologie. Może to być jednym z głównych powodów, dla których firma podjęła taki krok. Sklepy internetowe mają jeszcze rok, zanim Amazon definitywnie zakończy działalność. Nie ujawniono jeszcze żadnych konkretnych i szczegółowych informacji o powodach takiej decyzji, w związku z tym trzeba uzbroić się w cierpliwość, aby poznać dalsze plany firmy.

Amazon – jako globalny gigant e-commerce – może sobie pozwolić na testowanie nowych modeli biznesowych, nawet jeśli okazują się nietrafione. Firma bada w ten sposób rynek, sprawdzając jednocześnie własne możliwości. Działalność Amazona w zakresie wsparcia sklepów internetowych okazała się – tak jak w przeszłości wprowadzone przez niego rozwiązania paczkomatowe – niewystarczająco dopracowana pod wieloma względami, w konsekwencji czego firma musiała z nich zrezygnować. Kolejne wycofanie się Amazona z oferowanych przez niego dotąd usług dowodzi, że samodzielna działalność w wielu sektorach nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem biznesowym. Lepiej pewne wyspecjalizowane usługi powierzyć przygotowanym do tego firmom – co także dotyczy Paczkomatów” – podsumowuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

źródło: Integer.pl

Kan