BLIK – polski system płatności mobilnych, po zaledwie miesiącu funkcjonowania w aplikacjach banków – założycieli, może poszczycić się liczbą 0,5 mln Użytkowników.

Startuje BLIK – polski system płatności telefonem komórkowym

Jako pierwsi z możliwości nowego systemu dostarczanego przez PSP mogą skorzystać Klienci: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, w tym finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo. W drugim kwartale roku planowane jest podłączenie kolejnego banku.

System płatności mobilnych BLIK został uruchomiony 9 lutego bieżącego roku.
Umożliwia on płatności telefonem w sklepach tradycyjnych i internetowych. Pozwala także na wypłacanie telefonem gotówki z bankomatów. Już teraz BLIKIEM można płacić w ok. 35 000 punktów akceptacji, w tym w ponad 12 000 sklepów internetowych. Gotówkę można wypłacać w ok. 5 500 z bankomatów należących do: Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego oraz PKO Banku Polskiego.

Sieć akceptacji płatności mobilnych BLIK cały czas rośnie. W planach na najbliższe miesiące przewidziano osiągnięcie 150 tys. punktów, w najbardziej popularnych sieciach handlowych. Będzie to możliwe dzięki umowom podpisanym z eService, First Data Polska, PayTel, ITCARD, Dotpay, Przelewy 24 i z innymi agentami rozliczeniowymi dostarczającymi usługi oparte na terminalach POS oraz opcje płatności w eCommerce.

Imponująca liczba 0,5 mln Klientów mogących skorzystać z BLIKA już w pierwszych tygodniach jego funkcjonowania pozwala sądzić, że system płatności mobilnych szybko staje się coraz bardziej powszechnym rozwiązaniem.

Od początku powstania Polskiego Standardu Płatności celem spółki było stworzenie systemu płatności mobilnych, którego wyróżnikiem stanie się m.in. jego powszechność w skali kraju. Powszechność rozumiana, jako dostępność dla jak największej liczby uczestników i w jak największej liczbie miejsc.

Jak wynika z obserwacji ostatnich tygodni – perspektywy realizacji tych planów są bardzo bliskie. Każdego dnia sieć akceptacji BLIKA rośnie o kilkaset kolejnych miejsc umożliwiających płacenie smartfonem. Każdego dnia z Systemu mogą też korzystać tysiące nowych użytkowników – mówi Adam Malicki Prezes Polskiego Standardu Płatności.

Kan