Nowe rozwiązanie dla klientów Zalando nazwane PaketButler (czyli „paczkowy lokaj”) to specjalna, wytrzymała torba odporna na cięcie, rozrywanie i działanie ognia. Torba będzie zamykana na specjalny zamek i umieszczana przy drzwiach, aby móc zostawić w niej w razie nieobecności w domu adresata zamówione online przesyłki. W torbie będzie można umieszczać też przesyłki do zwrotu. Pilotażowy projekt został wdrożony przez Zalando razem z DHL i Deutsche Telekom na terenie kilku dzielnic w Berlinie. Klienci Zalando mogą się zarejestrować na stronie paketbutler.com, aby wziąć udział w trzymiesięcznym, darmowym okresie próbnym usługi.

Jak widać na przykładzie Zalando, zwroty to bardzo ważna kwestia w przypadku całego sektora e-commerce. Nasze badania pokazują, że możliwość darmowego i bezproblemowego zwrotu towaru może przyczynić się do zwiększenia obrotów sklepu od 50 do aż 350% W ramach strategicznej współpracy InPost z Allegro każdy e-sprzedawca może teraz dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego (3,94 zł), jak i paczki (7,99 zł). W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru. InPost zapewnia efektywną logistykę odwróconą również innym sklepom internetowym za pomocą serwisu SzybkieZwroty.pl, który oferuje usługę bezpłatnego zwrotu lub wymiany towaru za pomocą sieci Paczkomatów InPost. Taka usługa czyni rynek e-commerce jeszcze bardziej atrakcyjnym i przystępnym dla osób, które dotychczas miały opory przed korzystaniem z zakupów przez internet. Jestem przekonany, że dzięki wprowadzeniu przez InPost ułatwień w zakresie dostaw i zwrotów towarów zamawianych online, polski rynek e-commerce może rozwijać się o wiele dynamiczniej, niż dzieje się to obecnie” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

źródło: Integer.pl

Kan