InPost wygrał przetarg na obsługę przesyłek Centrum Usług Wspólnych o wartości około 33 mln zł. Dwuletnia umowa wejdzie w życie od 1 stycznia 2015 roku i obejmie dostarczanie korespondencji na rzecz ponad 100 krajowych instytucji, w skład których wchodzą: ministerstwa, prokuratury, urzędy wojewódzkie oraz urzędy centralne, takie jak np.: Urząd Komunikacji Elektronicznej. InPost zapewnił wymaganą jakość usług oraz złożył najkorzystniejszą cenowo ofertę, która była o 2,8 mln zł tańsza od propozycji konkurenta – Poczty Polskiej.


Zaoferowane przez InPost ceny dla urzędów są nawet kilkadziesiąt procent niższe od cen stosowanych dotychczas – przykładowo, UKE obecnie płaci 5,70 zł za list polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a cena InPost jest niższa o prawie 50%.

Warto podkreślić, że jest to już drugi przetarg ogłoszony przez CUW w bieżącym roku – wybór InPost został potwierdzony wyrokiem KIO, która uznała, iż firma spełnia wszystkie wymagane kryteria, w tym także te odnośnie sieci placówek. W pierwszej odsłonie przetargu udział wzięła Poczta Polska, jednak jej oferta została odrzucona – operator wyznaczony nie spełnił warunków w zakresie wymaganej przez CUW sieci placówek.

Największy prywatny operator pocztowy w Polsce – na koniec III kwartału 2014 roku realizował kontrakty na obsługę korespondencji na rzecz aż 2600 przedsiębiorstw w Polsce, zarówno instytucji publicznych, jak i firm prywatnych. Oznacza to wzrost o 20% od początku roku. InPost oferuje atrakcyjne ceny usług pocztowych – nawet o 40% niższe niż konkurencja, najwyższą na rynku skuteczność doręczeń (93% dla listów zwykłych, 95% dla poleconych) oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO).

Ponadto w listopadzie InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

InPost dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8 proc. w niedziele. Codziennie ponad 10.000 doręczycieli dostarcza pocztę do drzwi mieszkańców w całej Polsce. Adresaci i nadawcy mogą śledzić drogę listów na stronach inpost.pl.

W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku poziom ten wzrósł do średnio 25 mln sztuk miesięcznie.

źródło: Grupa Integer.pl

Kan