Firma iiyama, japoński producent hi-endowych monitorów dla wymagających użytkowników, planuje znacząco zwiększyć swoją obecność w przetargach organizowanych przez instytucje publiczne i firmy prywatne. Jest to rezultatem dwóch czynników. Z jednej strony iiyama cały czas stopniowo zwiększa swój udział w rynku*, z drugiej zaś może pochwalić się znacznym poszerzeniem portfolio produktowego.


W ostatnich czterech latach rozwoju, przy zachowaniu poziomu sprzedaży w kanale B2C, iiyama zwiększyła swój udział w sprzedaży B2B z 20 do 50%. Położenie większego nacisku na udział w przetargach jest naturalną konsekwencją naszej polityki produktowej. W ciągu ostatnich trzech lat zwiększyliśmy portfolio z około 30 do ponad 100 modeli. Sama oferta monitorów z matrycą dotykową to niemal 40 wyświetlaczy w pięciu różnych technologiach. Udało nam się również obniżyć koszty produkcji.” – komentuje Mariusz Kuczyński Dyrektor Generalny iiyama Polska.

W konsekwencji tych działań 4 tysiące monitorów iiyama trafiło w tym roku do placówek Poczty Polskiej. To największy dotychczas sukces przetargowy marki iiyama w naszym kraju.


Rok 2014 pokazał, że nasze szerokie portfolio produktów, korzystne ceny i dobre warunki gwarancyjne to mocne argumenty na rynku przetargów. Dlatego głęboko wierzymy, że już wkrótce również w tym segmencie jeszcze mocniej zaakcentujemy swoją obecność.” – kończy Mariusz Kuczyński.


* – udziały iiyama w polskim rynku według raportu Meko: Q3 2013 = 3,64%, Q3 2014 = 4,7%

źródło: iiyama Polska

Kan