NWZA spółki Eurotel zadecydowało, że spółka wypłaci jednak dywidendę za ub.r. Wyniesie ona 1 zł na akcję, co przy obecnym kursie spółki oznacza stopę dywidendy na poziomie prawie 8 procent.

Eurotel to notowana na głównym rynku GPW spółka obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, oraz posiadająca własną sieć salonów pod marką iDream, z produktami Apple. Zgodnie z rekomendacją zarządu spółki sprzed kilku tygodni, o możliwości wypłaty dywidendy za ubiegły rok, NWZA podjęło decyzję o przyznaniu dywidendy w wysokości 1 zł na akcję.

Na wypłatę dywidendy przeznaczono 3 748 255 zł, zaś resztę zysku za rok obrotowy 2013, czyli 460 611 zł, przeznaczono na kapitał zapasowy spółki.

Wypłata dywidendy stała się możliwa w związku ze zwiększeniem posiadanych przez spółkę wolnych środków obrotowych oraz brakiem planów inwestycyjnych w najbliższym czasie. Wysokość uchwalonej na NWZA dywidendy, na poziomie 1zł na akcję, oceniam jako optymalną, gdyż zapewnia równowagę pomiędzy oczekiwaniami inwestorów dotyczącymi udziału w zyskach, a zachowaniem niezbędnej w okresie zwiększonej sprzedaży świątecznej płynności finansowej – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA.

Eurotel jest od prawie 8 lat notowany na GPW. Od początku obecności na parkiecie corocznie wypłaca swoim akcjonariuszom dywidendę.

Dywidenda zostanie wypłacona 3 lutego 2015 r., zaś datę ustalenia prawa do dywidendy określono na dzień 20 stycznia 2015 r.

Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 7 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie prawie 300punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (160 punktów) i Play (110 punktów) oraz sieć Platformy Cyfrowej „nc+” z 70 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak ” T-Mobile na kartę” oraz „Heyah”. Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę „Heyah” na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem operatora „nc+””, dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych. W skład Grupy Eurotel wchodzi poza tym MediaSystem Sp. z o.o. zajmująca się telesprzedażą i obsługą call center.

źródło: Eurotel

Kan