MakoLab – spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu, m.in. dla centrali koncernu Renault-Nissan – w II kwartale 2014 roku osiągnęła przychody w wysokości 3,7 mln zł, które są wyższe o 32% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Narastająco w ujęciu rok do roku sprzedaż Spółki wzrosła o 28%. Zwiększenie przychodów dotyczy zarówno sprzedaży krajowej, jak i eksportu przede wszystkim do Europy Zachodniej i USA. Należy zaznaczyć, że sprzedaż zagraniczna, której udział w drugim kwartale wyniósł 62%, nadal pozostaje głównym źródłem przychodów Spółki.

MakoLab SA w drugim kwartale 2014 roku odnotował znaczące wzrosty całkowitych przychodów z krajowej i zagranicznej sprzedaży usług, a także sprzedaży towarów. W stosunku do ubiegłego roku Spółka poprawiła także wszystkie wskaźniki zysku.

W ujęciu rok do roku całkowite przychody spółki w okresie kwiecień-czerwiec wzrosły o 32%, sprzedaż produktów i usług zwiększyła się o 22%, a sprzedaż zagraniczna wzrosła o 30%. Narastająco od początku roku eksport usług wynosi 65% wartości przychodów, przy czym aż 75% jego wartości stanowi tworzenie kompleksowych serwisów www oraz świadczenie związanych z nimi usług, w czym MakoLab SA się specjalizuje.

W drugim kwartale realizowaliśmy kilka prestiżowych projektów dla firm z Europy Zachodniej, krajów bałtyckich oraz Stanów Zjednoczonych. Narastająco nasz eksport wzrósł o 22% rok do roku. Wiąże się to z nowymi zleceniami, które otrzymaliśmy od stałych zagranicznych partnerów oraz klientów, z którymi dopiero w tym kwartale nawiązaliśmy współpracę. Zauważamy także wzrost sprzedaży na rynku krajowym – narastająco o 38% rok do roku. Dynamika ta wynika przede wszystkim ze wzrostu sprzedaży usług outsourcingu informatycznego oraz wdrażania nowych serwisów www – na jesieni planowane jest zakończenie kilku istotnych projektów w tym obszarze” – powiedział Wojciech Zieliński, Prezes Zarządu MakoLab SA.

W okresie kwiecień-czerwiec 2014 Spółka w ramach konsorcjum z londyńską firmą DigitasLBI realizowała prace w projekcie HELIOS prowadzonym przez koncern Renault-Nissan i mającym na celu globalną wymianę platformy internetowej koncernu. W III i IV kwartale Spółka planuje znacząco zwiększyć przychody z tytułu tego projektu. Ponadto MakoLab SA kontynuowała rozwijanie autorskiego systemu zarządzania treścią RSI-CMS dla serwisów www Renault w krajach pozaeuropejskich. Dla tego samego klienta opracowała również aplikację do wizualizacji 3D samochodów na platformę iOS.

Spółka realizuje wykonanie i wdrożenie portalu internetowego dla NuSil Technology LLC ze Stanów Zjednoczonych, globalnego producenta wyrobów silikonowych. Wykorzystano w nim platformę do zarządzania treścią Sitecore CEP, a także autorskie rozwiązania bazodanowe MakoLab, wykorzystujące technologie semantyczne. Finalizacja projektu przewidziana jest na wrzesień 2014.

W II kwartale zakończyła się z kolei realizacja portalu internetowego dla ES-SYSTEM SA, największej polskiej firmy z branży oświetleniowej. Portal, którego głównym celem jest prezentacja produktów klienta, stworzony został w technologii Responsive Web Design, na platformie OXID eShop.

źródło: MakoLab

Kan