GTS Poland, dostawca zintegrowanych usług telekomunikacyjnych oraz centrum danych, zakończył rozbudowę sieci korporacyjnej dla International Personal Finance (IPF) plc w 5 krajach Europy. Inwestycja ta umożliwiła IPF, spółce matce polskiego Providenta, realizację kolejnego, międzynarodowego projektu – centralizacji systemu przepływu informacji.

GTS zrealizował postanowienia umowy zawartej z International Personal Finance w 2013 roku i zakończył rozbudowę sieci korporacyjnej WAN, łączącej 150 oddziałów tej firmy w 5 krajach Europy: Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Rumunii. Zrealizowana umowa była przedłużeniem wcześniejszego kontraktu z 2011 roku, w ramach którego grupa GTS wybudowała dla IPF istniejącą sieć.

Największe zmiany nastąpiły w Polsce, gdzie zbudowano nową sieć podstawową, a dotychczas istniejąca zaczęła pełnić funkcję sieci zapasowej. W Czechach, na Słowacji na Węgrzech i w Rumunii wybudowano natomiast sieci zapasowe. Wykonana przebudowa podniosła bezpieczeństwo całego europejskiego rozwiązania i zapewniła ciągłość transmisji danych. Dodatkowo, w ramach umowy wybudowano redundantne łącza pomiędzy siecią WAN, a centrami danych IPF zlokalizowanymi w Wielkiej Brytanii.

Michał Stadryniak, dyrektor działu IT Provident Polska, powiedział: „Przebudowa rozwiązania sieciowego była konieczna ze względu na centralizację aplikacji wspierającej biznes w Europie. Zwiększenie potencjału technologicznego sieci oraz zagwarantowanie oddziałom zlokalizowanym w różnych krajach ciągłego dostępu do danych zgromadzonych w centra danych, umożliwiło nam pomyślne wdrożenie tego projektu”.

Sławomir Koszołko, Dyrektor ds. Strategii i Marketingu GTS Poland, podsumował: „Fakt, iż firma IPF zaufała nam po raz kolejny, świadczy o tym, że jesteśmy solidnym i wiarygodnym partnerem biznesowym, świadczącym usługi na wysokim poziomie. Regionalny zasięg naszej sieci, pokrywający się z rozmieszczeniem oddziałów grupy IPF w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej, umożliwił nam budowę rozległej sieci korporacyjnej, a następnie jej modernizacji. Technologiczne udogodnienia z pewnością będą wspierać dalszy rozwój naszego klienta”.

źródło: GTS

Kan