Firma IDC przygotowała specjalny raport „Kto został liderem sprzedaży dyskowych pamięci masowych w Polsce w 2013 roku?”, podsumowujący rynek pamięci masowych w Polsce w 2013 roku. Według IDC wartość sprzedaży EMC w Polsce wzrosła o ponad 25%, co w porównaniu z niskim wzrostem całego rynku (wzrost o 4,2%) oznacza, że EMC swój wynik osiągnęło przede wszystkim kosztem konkurencji. Według raportu IDC, w 2013 roku udział EMC w sprzedaży pamięci masowych w Polsce wyniósł blisko 30%. Do sukcesu EMC przyczyniła się szybko rosnąca sprzedaż rozwiązań klasy midrange (przedział od 25000 do 250000 dolarów) -wzrost o ponad 60% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Wartość rynku pamięci masowych w Polsce w 2013 roku wzrosła do poziomu ponad 128 milinów dolarów. Wzrost sprzedanych pojemności był jeszcze bardziej imponujący, ponieważ rynek zwiększył się do 88,6 PB (petabajtów) co stanowi wzrost o 10,4% w stosunku do 2012 roku. W 2013 roku sprzedanych zostało w Polsce blisko 6400 macierzy dyskowych.

źródło: EMC

Kan