MakoLab SA – spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu m.in. dla centrali koncernu Renault-Nissan – w I kwartale 2014 roku osiągnęła przychody o wartości 3,4 mln zł, czyli o ponad 23% większe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Sprzedaż produktów i usług Spółki (stanowiąca 96% wartości przychodów ze sprzedaży) wzrosła w ujęciu rok do roku o 21%.

W okresie styczeń-marzec 2014 Spółka odnotowała 45% wzrost sprzedaży krajowej, jak również 15% wzrost eksportu. Sprzedaż zagraniczna pozostaje dla MakoLab głównym źródłem przychodów i w I kwartale stanowiła 68% ogólnej wartości przychodów ze sprzedaży.


Nowy rok rozpoczęliśmy aktywnie zarówno na rynku polskim, jak i pozyskując nowe zlecenia poza granicami kraju. W ujęciu rok do roku wzrost wartości eksportu wynika przede wszystkim ze wzrostu sprzedaży w obszarach serwisów WWW, kalkulatorów finansowych oraz centrum danych. Na rynku krajowym dodatnia dynamika przychodów jest rezultatem wzrostu sprzedaży usług outsourcingu informatycznego oraz sprzedaży towarów. Rok 2014 jest dla nas szczególny z racji na 25-lecie MakoLab. Jest to dla nas okres podsumowań i wyznaczania nowych celów. Obecna pozycja Spółki – globalny zasięg oraz grono prestiżowych klientów – jest potwierdzeniem dobrze wykorzystanych szans i słuszności strategii opartej na innowacyjnych rozwiązaniach internetowych” – powiedział Wojciech Zieliński, Prezes Zarządu MakoLab.

W I kwartale 2014 roku MakoLab wykonywała zlecenia na rzecz koncernu Renault-Nissan, obejmujące m.in. rozwijanie, utrzymanie i wdrażanie opracowanych przez nią systemów – zarządzania treścią serwisów Renault (RSI-CMS) oraz zarządzania zgłoszeniami klientów (LMT) działających w kilkunastu krajach świata. Ponadto Spółka podjęła prace przygotowawcze do realizacji 3-letniego projektu HELIOS, którego celem jest globalna wymiana platformy internetowej grupy. Pierwsze zlecenia MakoLab otrzymał w kwietniu 2014 roku i planuje w II kwartale osiągnąć przychody z projektu w wysokości ok. 130 tys. euro.

W marcu Spółka zawarła umowę z NuSil Technology LLC z siedzibą w Carpinteria, Kalifornia, USA – globalnym producentem wyrobów silikonowych na wykonanie portalu internetowego wykorzystującego platformę Sitecore CEP. Jest to drugie w ciągu kilku miesięcy wdrożenie przez MakoLab tego zaawansowanego systemu do zarządzania treścią i marketingiem internetowym. Spółka zawarła także umowę z Konsorcjum Polskich Biur Podróży na realizację systemu rezerwacyjnego dla agentów. W ramach umowy zostanie wykonane oprogramowanie systemu oraz dostarczony sprzęt i oprogramowanie systemowe do jego instalacji.

źródło: MakoLab

Kan