Aplikację IKO aktywowało już 90 tysięcy użytkowników, którzy płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Dzięki IKO możliwe jest już kupienie najważniejszych produktów codziennego użytku – żywności, paliwa czy też kosmetyków.
Obecnie użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Od startu usługi w marcu br. aplikację aktywowało już ponad 90 tysięcy użytkowników, którzy dokonali telefonami ponad 200 tysięcy transakcji na łączną kwotę prawie 55 milionów złotych. 10% ogólnej liczby aktywacji stanowią klienci Inteligo, dla których IKO jest dostępne od końca października br.
Płać aplikacją IKO w całej Polsce (wideo)
Użytkownicy IKO najczęściej wypłacają telefonem gotówkę z bankomatów, jednak udział pozostałych typów transakcji zwiększa się bardzo dynamicznie. W ciągu ostatniego miesiąca tygodniowa liczba transakcji dokonywanych w terminalach płatniczych wzrosła o ponad 100%, w głównej mierze dzięki promocjom prowadzonym wspólnie z sieciami Shell (litr paliwa do 20 groszy taniej) czy też McDonald`s (McZestaw Powiększony i kanapka Big Mac za 20 zł). 7 na 10 osób korzystających z płatności mobilnych IKO to mężczyźni. 80% spośród wszystkich użytkowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 20-45, ale płatności telefonem dokonują również seniorzy – najstarszy użytkownik IKO ma 89 lat. Najwięcej klientów płacących telefonami z aplikacją IKO mieszka w województwach mazowieckim, śląskim i wielkopolskim, tuż za nimi uplasowały się dolnośląskie, łódzkie oraz małopolskie.
Płatności mobilne IKO można obecnie realizować w ponad 60 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce. Oprócz punktów handlowo-usługowych telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego, oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.
Płatności mobilne IKO są doceniane nie tylko przez klientów, ale także przez rynek. Rada Programowa IT@BANK 2013 i redakcja miesięcznika Bank przyznały tytuł Wizjonera Rynku IT@BANK 2013 Wojciechowi Bolanowskiemu, dyrektorowi Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim, za stworzenie przyjaznej dla użytkowników aplikacji IKO, która dodatkowo ma szansę stać się platformą informatyczną dla stworzenia krajowego standardu płatności mobilnych.
źródło: PKO Bank Polski
Kan
Ja korzystam z iko tylko do sprawdzania konta. Przecież z tego nie ma gdzie korzystać.
teoretycznie jest gdzie, tylko właściciele sklepów o tym nie wiedzą …
Jedynie dobre do wybierania pieniędzy z bankomatów ale jak widzę PKO BP to dziękuję miałem u nich konto i już podziękowałem niby chcą być nowocześni a dalej siedzą w bagnie PRL-u
Inteligo to trochę nowocześniejsze PKO. Od niedawna IKO też jest w Inteligo. Czasami używam do bankomatów. W sklepie nie chce mi się manewrować telefonem, daję kartę i to sprzedawca wklepuje cyferki i to jego problem czy terminal działa czy nie. Tak wolę.
3 tys. bankomatów w całej Polsce i 60 tys. punktów (m.innymi Shell,McDonalds, Empik,Media Expert) – nie ma gdzie korzystać? Ostatnio IKO działą też na rootach
Mam zainstalowaną aplikację, ale korzystam tylko w celu wypłacenia kasy z bankomatu i przy płatności w Media Expert (gdzie dość często zaopatruję swoją firmę). Myślę, że pomysł fajny, tylko przedsiębiorców póki co używa tego.