Jesteś tutaj:-, Reklama, Rynek-Discovery Communications współfinansuje z brytyjskim rządem edukację dziewczynek w Afryce

Discovery Communications współfinansuje z brytyjskim rządem edukację dziewczynek w Afryce

11 października 2013 roku, podczas Międzynarodowego Dnia Dziewczynki, brytyjska Minister ds. Rozwoju Międzynarodowego Justine Greening, ogłosiła nawiązanie współpracy z Discovery Communications, nadawcą Discovery Channel, w celu zwiększenia życiowych szans wykluczonych edukacyjnie dziewczynek w Afryce.

Discovery Communications przeznaczy 12,3 mln funtów na edukację dziewczynek w Ghanie, Kenii
i Nigerii, przy czym drugie tyle zostanie przekazane na ten cel przez brytyjski Departament Rozwoju Międzynarodowego. Partnerem wdrażającym inicjatywę będzie organizacja non-profit Discovery Learning Alliance. Departament Rozwoju Międzynarodowego sfinansuje także 20 mniejszych innowacyjnych projektów, wspierających edukację dziewczynek w Azji i Afryce Zachodniej. Inicjatywa stanowi część rządowego wyzwania dotyczącego edukacji dziewczynek, w ramach którego milion najbiedniejszych dziewczynek na świecie otrzyma dostęp do edukacji, co odmieni ich życie.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji Światowego Dnia Dziewczynki były innowacje w edukacji dziewczynek. W skali całego świata 65 milionów dziewczynek w wieku szkolnym i licealnym nigdy nie chodziło do szkoły. Zwiększa to prawdopodobieństwo wczesnego lub przymusowego małżeństwa, wczesnej i niechcianej ciąży czy wykorzystania seksualnego. Inwestowanie w edukację dziewczynek nie tylko poprawia zdolność czytania i pisania czy ogólne wyniki w nauce, ale przede wszystkim jest kluczowe dla poprawy jakości życia i wykorzenienia ubóstwa. Wyedukowane dziewczynki są mniej narażone na śmierć podczas porodu, choroby i inne symptomy ubóstwa.

Inwestowanie w edukację dziewczynek jest nie tylko właściwym, ale też mądrym działaniem. Edukacja ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy, aby osiągnęły one pełen potencjał i odegrały istotną rolę społeczną. Wyedukowane dziewczynki później wychodzą za mąż, posiadają mniej dzieci, a te którym matkują cieszą się lepszym zdrowiem. 90% z nich, w przypadku uzyskania dodatkowego dochodu, przeznacza go na swoją rodzinę i społeczność. Wykorzystując umiejętności i wiedzę m.in. Discovery Communications, oferujemy większej liczbie dziewczynek możliwość odmienienia swojego życia poprzez edukację” – mówi Justine Greening, brytyjska Minister ds. Rozwoju Międzynarodowego.

Discovery jest dumne ze współpracy z brytyjskim Departamentem Rozwoju Międzynarodowego, która ma na celu umożliwienie rozwoju wykluczonym edukacyjnie dziewczynkom w Ghanie, Kenii
i Nigerii. Jako największy nadawca programów dokumentalnych na świecie, Discovery umieściło edukację w sercu swojej misji globalnego wykorzystania siły mediów w celu poprawienia jakości życia i wspierania rozwoju społecznego na świecie
” – mówi David Zaslav, Prezydent i Prezes, Discovery Communications.

W celu wysłania większej liczby dziewczynek do szkoły i zapewnienia im odpowiedniej jakości edukacji, Program Discovery Communications obejmie ponad 1,2 mln wykluczonych edukacyjnie dziewczynek (co będzie również miało szeroki wpływ na chłopców oraz członków ich rodzin
i społeczności w Ghanie, Kenii i Nigerii) oraz będzie realizowany poprzez:

  • Stworzenie 1000 Centrów Nauki w szkołach, dostarczających zrównoważone technologie, ekscytujące programy i szkolenia dla 8000 nauczycieli na temat doskonalenia zarówno procesu nauczania, jak i uczenia się poprzez wykorzystanie mediów oraz wdrożenie strategii zaangażowania społeczności.
  • Współpracę z dziewczynkami i ekspertami w celu stworzenia opartych na dyskusji audycji telewizyjnych, dzięki którym społeczne problemy płci zostaną włączone do dialogu publicznego.
  • Szkolenie i wspieranie społeczności w zakresie tworzenia i wdrażania własnych planów działania, dotyczących problemu wykluczenia płciowego, z uwzględnieniem wsparcia dla samoorganizujących się klubów dziewczynek, skierowanych do grup uczęszczających oraz nieuczęszczających do szkoły, jako zachęty do podjęcia edukacji.

źródło: Discovery Communications

Kan



Autor |2013-10-23T07:54:19+02:0023 października 2013 07:54|Kategorie: Newsy, Reklama, Rynek|Tagi: , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.