Firmy telekomunikacyjne w Polsce wydały na reklamę w mediach tradycyjnych w pierwszym półroczu br. o 235 mln zł mniej niż w tym okresie 2012 roku – wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe), cytowany przez Press.

W sumie telekomy przeznaczyły na kampanie w mediach tradycyjnych (telewizja, radio, prasa, kino, outdoor) 923 mln zł. Zdaniem ekspertów tak znaczny spadek wynika z przeniesienia budżetów reklamowych do Internetu, a także generalnego kryzysu na rynku reklamy. – Dodatkowo branża telekomów w Polsce od dawna była jedną z bardziej przeinwestowanych kategorii, jest więc z czego ścinać inwestycje reklamowe – komentuje Paweł Jagiełło, integrated media director domu mediowego Lowe Media.

Najbardziej, bo o 165 mln zł w pierwszym półroczu br., wydatki ściął T-Mobile Polska, operator sieci T-Mobile, ograniczył nakłady o 82 mln zł (do 243 mln zł), a Polkomtel wydał o 6 mln zł mniej niż w ub.r. (189 mln zł). Jako jedyny swoje wydatki reklamowe nieznacznie zwiększył P4, operator sieci Play. W ciągu sześciu miesięcy br. wydał 176 mln zł, o 17 mln zł więcej niż w roku ubiegłym.

Dane cennikowe Kantar Media nie uwzględniają uzyskanych przez reklamodawców rabatów.

źródło: Press

Kan