Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Strategy Analytics, w ubiegłym roku na rynek dostarczono 1.6 mld telefonów komórkowych, z czego 700 mln stanowią smartfony, wzrost o 43 procent (rok do roku). Liderem segmentu inteligentnych komórek, z 30.4% udziałem ( 213 mln sztuk) jest Samsung, powiększając tym samym przewagę nad Apple i Nokią. Dostarczyli oni w 2012 roku odpowiednio, 135 mln (19.4%) i 35 mln (5.0%) smartfonów.
Exhibit 1: Global Smartphone Vendor Shipments and Market Share in Q4
2012.
Global Smartphone Vendor Shipments (Millions of Units)
|
Q4 ’11 | 2011 | Q4 ’12 | 2012 |
Samsung
|
36.5 | 97.4 | 63.0 | 213.0 |
Apple
|
37.0 | 93.0 | 47.8 | 135.8 |
Nokia
|
19.6 | 77.3 | 6.6 | 35.0 |
Others
|
63.9 | 222.8 | 99.6 | 316.3 |
Total
|
157.0 | 490.5 | 217.0 | 700.1 |
Global Smartphone Vendor Marketshare %
|
Q4 ’11 | 2011 | Q4 ’12 | 2012 |
Samsung
|
23.2% | 19.9% | 29.0% | 30.4% |
Apple
|
23.6% | 19.0% | 22.0% | 19.4% |
Nokia
|
12.5% | 15.8% | 3.0% | 5.0% |
Others
|
40.7% | 45.4% | 45.9% | 45.2% |
Total
|
100.0% | 100.0% | 100.0% | 100.0% |
Total Growth Year-over-Year %
|
55.9% | 63.8% | 38.2% | 42.7% |
źródło: Strategy Analytics
Kan
takie rankingi, jak ten są dla mnie beznadziejne. Inni producenci razem wzięci mają większą sprzedaż niż Ci giganci wskazani w rankingu. Więc może by tak bardziej szczegółowo podawali liczbę sprzedanych tel. komórkowych przez poszczególnych producentów…