Spółka Eurotel poinformowała o zamiarze zmiany zasad konsolidacji spółki stowarzyszonej MEDIA System w ramach sporządzanych sprawozdań finansowych, począwszy od 1 stycznia 2013 r. Jest to związane z wcześniejszym zwiększeniem zaangażowania Eurotela w kapitale zakładowym MEDIA System, oraz rosnącą skalą biznesu tej firmy, wyspecjalizowanej w działaniach w obszarze call center i kompleksowej obsługi procesów sprzedaży.

Decyzja o objęciu konsolidacją spółki stowarzyszonej – bydgoskiej firmy MEDIA System Sp. z o.o. – została podjęta w związku ze zwiększeniem zaangażowania kapitałowego w tej spółce, z pierwotnie posiadanego przez Eurotel SA 33% udziału w kapitale zakładowym tej spółki, do obecnie posiadanego 48,125% udziału, a także wobec konsekwentnego rozwoju sprzedaży przez MEDIA System, oraz przewidywanych efektów ekonomicznych tej współpracy.

Celem sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego obejmującego spółkę zależną i spółkę stowarzyszoną jest jasne i rzetelne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej Eurotel SA oraz wyniku finansowego całej grupy kapitałowej. Konsolidacja będzie dokonywana metodą konsolidacji pełnej, zmiany te wejdą w życie wraz z początkiem 2013 r.

Kanał sprzedaży jaki zapewnia nam MEDIA System, uzupełnia dotychczasowe tradycyjne kanały sprzedaży Grupy Eurotel w salonach sprzedaży. Przewidujemy systematyczny i dynamiczny wzrost tego kanału. Nie bez znaczenia jest też fakt, że jest to kierunek rozwoju dający możliwość oferowania w przyszłości również innych usług i produktów, spoza dzisiejszego portfolio Grupy. Wyniki zakładane przez MEDIA System na 2013 rok – a spółka zamierza przekroczyć w przyszłym roku poziom 13 mln zł przychodów, wobec ok. 3 mln zł przychodów prognozowanych na rok 2012 – powinny w dużym stopniu wpływać na dalszy wzrost rezultatów całej Grupy Eurotel – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA.

W gronie klientów MEDIA System znajdują się m.in. T-Mobile, Euronet Polska i ITI Neovision.

Grupa Eurotel powiększyła się o MEDIA System na przełomie listopada i grudnia 2011 r. Wtedy to, po przejęciu przez Eurotel SA 33 procent udziałów w spółce MEDIA System, Grupa Eurotel weszła w nowy dla siebie segment telesprzedaży („call-center”), jednocześnie jednak komplementarny w stosunku do podstawowej działalności Grupy.

W sierpniu br. Eurotel nabyła od dwóch osób fizycznych kolejne udziały, stanowiące łącznie 15,125 % kapitału zakładowego MEDIA System, tym samym zwiększając swój udział do 48,125% kapitału i ogólnej liczby głosów.

Eurotel SA jest największym dilerem operatora T-Mobile – spółka obsługuje sieć 170 punktów sprzedaży tej marki. W ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka dokonała jednak trzech znaczących inwestycji, których podstawowym celem jest dywersyfikacja źródeł przychodów Grupy.

W kwietniu br. spółka dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży Telewizji „n”. Po transakcji z firmą Solex. Eurotel zarządza już w sumie 70 punktami sprzedaży Telewizji „n”, co stawia spółkę w grupie największych partnerów ITI Neovision, operatora sieci „n”.

W lutym br. Grupa dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telekomunikacyjnego PLAY. Viamind, spółka zależna od Eurotel, kupiła za 1,8 mln zł od spółki Abitel prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind stał się wiodącą siecią także w ramach operatora PLAY.

Na przełomie listopada i grudnia 2011 r., Eurotel nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, w sierpniu 2012 roku zostały zakupione kolejne 15% udziałów tej spółki, co daje 48% udziałów Eurotel SA w jej kapitale.

źródło: Eurotel

Kan