Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za trzeci kwartał 2012 roku. UPC Polska po raz kolejny odnotowało rosnącą liczbę sprzedanych usług cyfrowych oraz poszerzyło bazę klientów korzystających z oferty pakietowej. Na koniec września UPC Polska miało 1 463 800 klientów, którzy korzystali z 2 559 800 usług, w tym 715 400 telewizji cyfrowej, 592 700 telewizji analogowej, 820 100 internetu i 431 600 telefonii. W trzecim kwartale spółka kontynuowała inwestycje w budowę i modernizację sieci – obecnie 2 495 000 gospodarstw domowych znajduje się w zasięgu sieci w innowacyjnym standardzie Docsis 3.0., co stanowi wzrost o 68 700 w porównaniu do 2 kwartału br.

Dzięki inwestycjom w infrastrukturę, usprawnieniom w obsłudze klienta i stałemu rozwojowi oferty od początku roku UPC odnotowuje stabilny wzrost liczby sprzedanych usług cyfrowych we wszystkich segmentach. W trzecim kwartale wzrosła ona do 2 560 000, a UPC przybyło niemal 15 400 klientów potrójnej usługi w porównaniu do drugiego kwartału. Utrzymanie dynamiki wzrostu RGU, mimo wymagającej sytuacji makroekonomicznej i rosnącej konkurencji na rynku, jest efektem atrakcyjnej oferty pakietowej. Obecnie już ponad 50% abonentów UPC korzysta z pakietów dwóch lub trzech usług. Na koniec III kwartału liczba abonentów UPC Polska wyniosła 1 463 800.

W trzecim kwartale najszybciej rosła usługa telewizji cyfrowej, która zyskała 26 500 użytkowników, a od początku roku już ponad 82 400. Obecnie z usług Telewizji Cyfrowej UPC korzysta 715 400 abonentów. Zwiększenie bazy abonentów telewizji cyfrowej skutkuje systematycznie malejącą liczbą klientów telewizji analogowej, która na koniec trzeciego kwartału stanowiła 592 700, o 46 000 mniej niż na koniec drugiego kwartału 2012r.

Stabilny wzrost odnotowuje także usługa internetowa, która zyskała w ostatnim kwartale 10 500 abonentów, osiągając na 30 września wynik 820 100. Oznacza to, że w ciągu roku superszybki Internet w UPC zyskał prawie 33 300 nowych użytkowników. Obecnie 85% użytkowników internetu UPC korzysta z prędkości 25 Mb/s lub wyższej. Nadal utrzymuje się wysoki popyt na usługi telefonii stacjonarnej o atrakcyjnych, konkurencyjnych taryfach oraz innowacyjnych usługach dodanych, takich jak np. UPC Phone, który łączy zalety telefonu stacjonarnego z mobilnym. W III kwartale br. telefonii UPC przybyło 14 100 nowych użytkowników.

UPC w raportowanym okresie koncentrowało się na dalszej integracji z siecią Aster oraz zmianach w działalności operacyjnej, mających na celu podniesienie satysfakcji klientów, m. in. przebudowie wybranych Biur Obsługi Klienta, wydłużeniu godzin ich pracy oraz wdrożeniu systemu stałego pomiaru satysfakcji klientów. Po zmodernizowaniu w ubiegłym kwartale 100% dwukierunkowej sieci do standardu DOCSIS3.0, UPC kontynuuje rozbudowę tych sieci, dzięki czemu w trzecim kwartale już 2 494 900 gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu Internetu o prędkości do 150 Mb/s i interaktywnej TV cyfrowej UPC.

źródło: UPC Polska

Kan