Niewręczanie formularza odstąpienia od umowy, czy żądanie zwrotu ulgi od konsumenta rozwiązującego umowę przed rozpoczęciem świadczenia usług – to przykłady praktyk firm telekomunikacyjnych, które zakwestionowała Prezes UOKiK. Urząd wszczął postępowania przeciwko Telepolska i Telekomunikacji Novum.
Do Urzędu napłynęło wiele skarg od konsumentów, rzeczników konsumentów, czy zawiadomień przekazywanych przez Prezesa UKE na sposób zawierania umów przez Telepolska i Telekomunikację Novum. Prezes UOKiK przeanalizowała wzorce umowne stosowane przez obie spółki i od września 2012 roku prowadzi postępowania przeciwko nim.
Obaj przedsiębiorcy oferują dostęp do usług telekomunikacyjnych, zawierając z konsumentami m.in. umowy poza lokalem przedsiębiorcy. Oznacza to, że kontrakt zostaje zawarty poza siedzibą spółki, np. w domu u klienta – tym samym ma on więcej praw, a przedsiębiorca określone obowiązki. Zgodnie z prawem, przedsiębiorca, który zawiera umowy w ten sposób musi obowiązkowo poinformować konsumenta na piśmie o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni oraz wręczyć wzór takiego formularza. Jednym z zarzutów wobec Telekomunikacji Novum jest nieprzekazywanie konsumentom formularza odstąpienia.
Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudza także zastrzeganie w umowach i pobieranie od konsumentów opłat wyrównawczych w sytuacji np. wycofania przez konsumenta zamówienia na usługę przed rozpoczęciem jej świadczenia. Takie postanowienie stosuje Telekomunikacja Novum oraz Telepolska. Zgodnie z prawem, przedsiębiorcy telekomunikacyjni mogą dochodzić od konsumentów, w sytuacji rozwiązania umowy, jedynie równowartości ulgi przyznanej konsumentowi. W przeciwnym razie, zastrzeganie w umowach opłat wyrównawczych może utrudniać konsumentom korzystanie z prawa do zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych. Postępowania Urzędu wykażą, czy przedsiębiorcy działali zgodnie z prawem.
Prezes UOKiK we wszczętych postępowaniach sprawdzi, czy doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.W konsekwencji może nałożyć karę finansową max. do 10 proc. przychodów każdego z przedsiębiorców.
źródło: UOKiK
Kan
NO ciekaw jestem co z tego będzie… Te firmy już na etapie oferowania usługi oszukują i za to powinni beknąć przede wszystkim.
Okaże się po rozpatrzeniu – póki co to jestem w szoku, że ludzie podpisują umowy bez czytania – bo nie ma innej opcji, żeby nie zauważyć wyraźnej nazwy firmy i loga na papierze.
Gdzie są te gry i aplikacje Java może ktoś wie….!!! ???
Najzabawniejsze jest to, że w większości przypadków te abonamenty były znacznie korzystniejsze od orendżowskich… Ale ludziom nie dogodzisz…
Istnienie konkurencji jest korzystne dla konsumentów, ale jej wejście i poczynania muszą być cywilizowane, a nie cechować się podstępem i oszustwem, często już na 'dzieńdobry’, ponieważ tym skreślają się z rynku, a odzyskać renomę oraz zaufanie jest znacznie trudniej, niż wyrabiać.
oni sprzedają swoje usługi przez telefon ale jeśli coś jest nie tak nie trzeba podpisywać umowy jak ją kurier przywiezie, co do postepowania UOKiK’u to zostało umorzone
często samo TP/Orange przyczynia się do sytuacji w których klienci pałacą karę – większość mniejszych firm działa na łaczach tepsy i kiedy ktoś podpisuje umowe z innym operatorem dostaje telefon z inf. że rezygnuje z usług TP i telefon bedzie nie aktywny – co skutkuje tym ze klient w obawie o utrate tel lub swojego dotychczasowego nr zrywa nowozawartą umowę
Heh, cieżko wygrać z takim potentatem jak Orange, jednakże da się to zrobić jedynie dobrą ofertą – a te mniejsi operatorzy mają. Nie ustrzegą się natomiast czarnego PRu ze strony molocha…
Pr Prem ale ludzie nie sa w ciemie bici i przy dobrej ofercie beda wiedzieli kogo wybrac
Witam!
Mam problem, mianowicie nie mam pojęcia (a już walczę z tym od kilku tygodni i szukam po całym necie – z marnym skutkiem) jak mam wypakować plik do xperii J? Już pobrałam plik chcę go zainstalować na fon, ale nie wiem jak :(. Jak klikam na plik piszę, że nie można go otworzyć. Byłby ktoś tak dobry mi wyjaśnić krok po kroku co mogę zrobić? Z góry dziękuję.
Kontakt : mkasia9@buziaczek.pl
Scenariusz jest w większości przypadków podobny: abonent obsługiwany przez tpsa odbiera telefon, podczas krótkiej rozmowy konsultant podający się za pracownika tpsa informuje iż w najbliższym czasie abonent musi przedłużyć umowę. [url]http://e-interwencja.pl/firma-telekomunikacyjna-telepolska.html[/url]
Witam,
Moi dziadkowie zostali również oszukani przez tego pseudooperatora.
W zamian za rozwiązanie umowy żądają opłaty.
Jest to kwota kilkuset złotych. Stwierdziliśmy, że trzeba w końcu powiedzieć STOP takim praktykom i takim złodziejom. Jeżeli nie powstrzymamy rozwoju takich firm w Polsce to za 10 lat będziemy otoczeni przez samych oszustów, a zakup parówek czy biletu komunikacji miejskiej będzie zadaniem ekstremalnym obarczonym większym ryzykiem niż inwestycje giełdowe.
Proszę wszystkich, którzy podobnie jak my, czują się oszukani o przesłanie swojej „historii” na adres:
oszukaniprzeztelepolska@gmail.com
Nie bądźmy bierni i nie dajmy się więcej wykorzystywać oszustom.
W pojedynkę nic nie zdziałamy ale wszyscy razem możemy odzyskać nasze pieniądze !!!