Jak na ironię Ipad osiągnął największą penetrację rynku tabletów właśnie w Chinach. To nie żart. Według raportu opiniotwórczej firmy analitycznej IDC poziom sprzedanych iPadów wyniósł 73% wszystkich sprzedanych tabletów w Państwie Środka, podczas gdy średni udział penetracji na świecie oscyluje na poziomie 68%. Biorąc pod uwagę fakt, że cena najtańszego iPada wynosi 10% rocznych dochodów przeciętnego chińskiego pracownika jest to z pewnością imponujący rezultat.

iPAD
iPAD

Dane IDC pokazują liczbę 17 mln sprzedanych iPadów na świecie za sam drugi kwartał 2012 roku. Swój wkład w ten wynik ma z pewnością ostatnia obniżka cen starszych modeli firmy Apple. Produkt potentata z Cupertino miażdży wręcz rezultaty osiągnięte przez rodzime Lenoro i koreańskiego Samsunga. Są to odpowiednio 8% i niecałe 3,6% całego, chińskiego rynku tabletów.

Z jednej strony dane wydają się być szokujące z drugiej zaś nie powinny dziwić. Ponad 250 mln Chińczyków można zaliczyć do tamtejszej klasy średniej. Wkrótce będzie to liczba przekraczająca sumę obywateli Stanów Zjednoczonych. Już tylko 33% ogólnej liczby sprzedanych iPadów trafia na amerykański rynek. Prognozuje się iż udział ten może w przyszłości spaść poniżej 20 procent. Wszystko za sprawą rosnącej popularności urządzenia w innych rejonach świata a w szczególności w Chinach.

Kamil Kawczyński

Źródło: venturebeat.com