Symulacje przeprowadzone w rzeczywistych warunkach wskazują na zapotrzebowanie użytkowników na rozwiązanie AudioPresence HD.

Zgodnie z najnowszymi badaniami Siemens Enterprise Communications przeprowadzenie rozmowy telefonicznej jest płynniejsze i lepsze, gdy firmy wykorzystują system komunikacji głosowej HD.

Lepsza jakość HD

Zdecydowana większość (97 proc.) ankietowanych stwierdziła, że jest zauważalna różnica w jakości HD. 91 proc. badanych osób preferuje korzystanie z rozwiązań głosowych HD w biurze w stosunku do „standardowej” jakości telefonii IP. Poza tym 94 proc. ankietowanych uważało, że poprawa jakości komunikacji głosowej z AudioPresenceT HD pozytywnie wpłynie na ich codzienną pracę. Tylko trzy procent respondentów stwierdziło, że nie może dostrzec różnicy pomiędzy próbkami głosowymi (standard a HD).

Ostatnio ogłoszone wyniki badań Siemens Enterprise Communications potwierdzają, pozytywny wpływ na biznes oraz zapotrzebowanie użytkowników na komunikację głosową HD. W interaktywnym multimedialnym badaniu symulacyjnym próbki audio były testowane w różnych codziennych scenariuszach użytkowania systemów głosowych. Testowano dwa rodzaje jakości: „standardową” i AudioPresence HD.

Te wnioski współgrają z rosnącym trendem konsumeryzacji IT, gdzie użytkownicy przyjmują za normę standard HD: ekrany dotykowe, obraz i dźwięk. Teraz użytkownicy końcowi chcą także coraz lepszej jakości dźwięku. W środowisku roboczym jakość HD może mieć wpływ na mniejszą frustrację pracowników i lepsze relacje z klientami i współpracownikami, gdyż komunikacja przebiega płynnie, bez zakłóceń i unika się nieporozumień.

Jedną z najbardziej niespodziewanych praktycznych korzyści okazała się jakość dźwięku” – komentuje Luarie Douglass-Wilson, Senior Vice President w American Chiropractic Association, klient Siemens Enterprise Communications. – Nawet pracownicy przebywający w odległych miastach byli słyszani jakby byli w tym samym pokoju razem ze mną. Nigdy wcześniej nie doświadczyliśmy takiej czystości dźwięku, to jest naprawdę inna jakość, niż w dotychczas wykorzystywanych rozwiązaniach.

Wyjątkowy dźwięk HD w standardzie

Siemens Enterprise Communications oferuje możliwość immersyjnego HD Voice jako standard w całym zakresie swoich rozwiązań OpenStage telefonów IP bez dodatkowych kosztów. AudioPresence HD jako wsparcie rozwiązań głosowych jest w nowym kliencie OpenScape Mobile dla iOS i Android, a także w kliencie OpenScape Personal dla telefonów stacjonarnych oraz w systemie OpenScape UC dla telekonferencji.

AudioPresence HD wykorzystuje oparty na standardach G.722 HD kodek audio, a także najlepszy w swojej klasie głośnik, mikrofon i akustyczne komponenty z zaawansowaną redukcją szumów i echa we wszystkich telefonach IP OpenStage.

źródło: Siemens

Kan