Multimedia Polska intensyfikuje proces integracji z niedawno
przejętą siecią Stream Communications. Po weryfikacji przejętych
aktywów, spółka ocenia, że efekty synergii będą znacznie większe niż
pierwotnie zakładano. Multimedia Polska zyskała sieci praktycznie
niepokrywające się z obszarem działalności firmy, infrastrukturę, która
nie wymaga dużych nakładów inwestycyjnych, a także znaczącą liczbę
nowych gospodarstw w zasięgu sieci. W najbliższych miesiącach
Multimedia Polska planuje zaoferować większości klientów Stream te same
usługi, które mają do dyspozycji abonenci Multimedia Polska, w tym
telewizję cyfrową (DTV), szybki Internet do 120Mb/s czy telefonię VoiP.

Transakcja przejęcia Stream, o wartości 153 mln zł została
ostatecznie rozliczona. W jej wyniku Multimedia Polska stały się drugim
największym operatorem kablowym na polskim rynku z prawie 830 tys.
abonentów. W zasięgu Multimedia Polska znajduje się teraz ponad 1,4 mln
gospodarstw domowych, a abonenci korzystają z ok. 1,67 mln usług (RGU).

Przejęliśmy bardzo dobre pod względem technicznym sieci,
które doskonale dopasowują się do naszej infrastruktury. Nie musimy
ponosić znaczących nakładów, żeby w szybkim czasie zaoferować klientom
Stream usługi, które mają dziś do dyspozycji nasi abonenci. W wyniku
transakcji klienci Stream zyskują znacznie szerszą ofertę i wyższą
jakość usług. Multimedia będą zaś znacząco zwiększać liczbę
sprzedawanych usług na nowych dla nas obszarach Polski – komentuje

Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.Dodatkowo
obserwujemy wiele synergii, w tym kosztowych, które już w tym roku
powinny pozytywnie wpłynąć na wyniki i efektywność zarówno Streamu jak
i Multimedia Polska.

Zgodnie z realizowaną od wielu lat strategią, Multimedia Polska
zamierza w ciągu najbliższych miesięcy przeprowadzić inkorporację
Stream do Multimedia Polska. Tym samym klienci Stream znajdą się w
sieci Multimedia Polska i pod taką marką będą korzystać z usług
operatora. Oznacza to dla nich obecność w ogólnopolskiej sieci z
dostępem do nowoczesnych usług o wyższej jakości technicznej. W ciągu
kilku miesięcy Spółka planuje zaoferować pełen pakiet świadczonych
usług dla większości ze 100 tys. klientów Stream-u. Firma dostrzega
także duży potencjał w obszarze sprzedaży kolejnych usług abonentom
Stream, ponieważ dotychczas w części miast mieli oni dostęp jedynie do
ograniczonej oferty.

Multimedia Polska w najbliższym czasie planuje rozbudowę sieci
sprzedaży na obszarach działania Stream, otwierając nowe biura obsługi
klienta oraz zwiększając aktywność przedstawicieli handlowych. Ponadto
abonenci Stream będą mieć do dyspozycji ogólnopolskie callcenter
Multimedia Polska, w którym będą mogli załatwić wszystkie sprawy
związane z korzystaniem z usług w tym kwestie zakupu nowych produktów,
płatności za usługi oraz otrzymać wsparcie w zakresie spraw technicznych

Multimedia Polska i Stream Communications w liczbach

Multimedia Polska działają niemal w całej Polsce. Sieci Stream
Communictions obejmują miejscowości położone głównie na południu Polski
i w zdecydowanej większości niepokrywające się z siecią Multimedia
Polska.

Dane na I kw. 2012 r.

Multimedia Polska

Stream Communications

razem

Liczba abonentów

728 392

98 684

827 076

Liczba RGU

1 548 250

119 261

1 667 511

HP

1 237 321

191 639

1 428 960

źródło: Multimedia Polska

Kan