Powołanie Grażyny Piotrowskiej-Oliwy, była prezes sieci Orange w Polsce, na stanowisko prezesa PGNiG było według raportu Instytutu Monitorowania Mediów najlepiej wyeksponowanym medialnie wydarzeniem marca. Oliwa wygrywa, ale to szefowie telekomów mają największy udział w mediach.

Piotrowska-Oliwa wyprzedziła wszystkich mężczyzn i stanęła na czele zarówno spółki gazowniczej, jak i rankingu najczęściej prezentowanych i komentowanych prezesów w Polsce. Z licznych publikacji dowiedzieć się można było nie tylko szczegółów o dotychczasowej karierze pani prezes, ale również tego, że… nosi 13- centymetrowe szpilki.
Czy Piotrowska-Oliwa jest jedyną kobietą w rankingu? Gdzie na skali medialności znajdują się szefowie telekomów i instytucji finansowych? – IMM przeanalizował pod kątem ekspozycji prezesów ponad 3,5 tysiąca publikacji z prasy i internetu.


źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Oliwa wygrywa, ale to szefowie telekomów mają największy udział w mediach

Największy, bo prawie 40-proc. udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży telekomunikacyjnej – głównie Zygmunta Solorza-Żaka , jako szefa Polkomtelu. O Solorzu-Żaku najgłośniej było w kontekście zakupu Ipla przez Cyfrowy Polsat, dzięki czemu klienci Polkomtelu będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty usług telewizyjnych.

W kręgu zainteresowań dziennikarzy i internautów był również Maciej Witucki (Orange Polska). Komentował mediom m.in. kwestię rebrandingu TP, cytowano również jego opinię na temat „światłowodu w każdym domu”. Witucki pojawił się także wśród prezesów – wolontariuszy w szkole podstawowej w Warszawie oraz został uhonorowany odznaką Bene Merito. W internecie przypominano również o wyróżnieniu prezesa Platynową Anteną Świata Telekomunikacji.

W pierwszej dziesiątce najbardziej medialnych prezesów obecni są również: Mirosław Godlewski reprezentujący Netię (najszerszym medialnym echem odbiły się informacje o powołaniu Godlewskiego na kolejną 5-letnią kadencję prezesury oraz te mówiące o planach emisji obligacji) oraz Miroslav Rakowski z PTC (komentujący wprowadzenie nowej usługi: MTV Mobile, która powstała dzięki współpracy T-Mobile i MTV).

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Kan