Cały światowy rynek gier to gigantyczny przemysł, warty tylko w ubiegłym roku ponad 74 miliardy dolarów, a według analityków w ciągu czterech lat powinien urosnąć jeszcze o połowę. Także polscy producenci gier i firmy działające w tej branży nie mogą narzekać na przychody.

Według szacunkowych danych, jakie w grudniu ubiegłego roku, zaprezentowała firma Gry-OnLine, ubiegły rok dla branży był rekordowy. Na gry w tradycyjnej, pudełkowej formie, te kupowane drogą elektroniczną oraz wymagające tylko przeglądarki internetowej polscy gracze wydali prawie 700 milionów złotych. Ta duża kwota nie powinna dziwić, gdyż jak ustalił OBOP gracze stanowią 35 procent polskiego społeczeństwa. Światowe analizy wróżą branży gier błyskawiczny rozwój. Jak będzie w Polsce? Przedstawiciele firm, zajmujących się rozrywką komputerową są przekonani, że nadchodzą tłuste czasy. Nie dziwi więc fakt, że na najważniejszym spotkaniu polskiej branży teleinformatycznej – targach Intertelecom 2012 – rynkowi gier będzie poświęcony osobny panel dyskusyjny.

Przyjrzymy się gamifikacji w służbie usług elektronicznych, czyli wykorzystaniu mechanizmów z gier komputerowych do budowy zaangażowania i lojalności użytkowników. Zaprezentuję także scenariusz budowy zaangażowania i lojalności użytkowników na przykładzie operatora telekomunikacyjnego – zapowiada Arkadiusz Cybulski z firmy Fx Entertainment.

Oczywiście targi Intertelecom odbywające się od 17 do 19 kwietnia br. w Łodzi, jako miejsce spotkania przedsiębiorców z przedstawicielami środowiska naukowego, tradycyjnie staną się miejscem wymiany doświadczeń i wiedzy o najważniejszych zjawiskach polskiego rynku teleinformatycznego. Prezentacji najnowszych usług i technologii będą towarzyszyły liczne dyskusje panelowe i konferencje. Podczas targów Intertelecom 2012 będzie można zapoznać się z aktualną ofertą branży telekomunikacyjnej. Tegoroczna, XXIII edycja imprezy, koncentrować się będzie na użytkowych aspektach prezentowanych rozwiązań dla biznesu, administracji publicznej oraz odbiorców indywidualnych. Na targach poruszana będzie m.in. niezwykle aktualna i ważna dla wszystkich sektorów – tematyka cyfryzacji. Nie zabraknie także wydarzeń związanych z sieciami szerokopasmowymi. Ważną częścią targów Intertelecom 2012 będą konferencje i warsztaty skierowane do jednostek administracji publicznej, samorządów i biznesu. Przykładowo uczestnicy panelu Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej poznają różne formy wykorzystania technik przekazu sygnału telewizyjnego, z kolei Piotr Zychowicz, Wiceprezes Zarządu Krajowego Stowarzyszenia Budowniczych Telekomunikacji poprowadzi dyskusję o pozyskiwaniu nieruchomości na cele budowy sieci szerokopasmowych. Dodatkowo przez cały czas trwania targów będzie działać Strefa Intertelecom Lab – interaktywna strefa prezentacji budowy sieci światłowodowej zorganizowana przez Technitel Polska.

Podczas targów Intertelecom 2012 po raz dziesiąty już odbędzie się Kongres Infotela. Tegorocznym motywem przewodnim spotkania będzie cloud computing, czyli model przechowywania i wymiany danych w tzw. „chmurze. Specjaliści będą omawiać dobre i złe strony cloud computingu, jak również niezbędne wymagania infrastrukturalne, które są niezbędne do wdrożenia tego modelu usług.

Kongres Infotela stanowi znakomite uzupełnienie całej oferty targów Intertelecom, jako najważniejszej tego typu imprezy w naszym regionie Europy. Celem spotkania jest wskazanie perspektyw rozwoju rynku komunikacji elektronicznej w Polsce, integracja środowiska oraz przedstawienie opinii naukowców i praktyków. Podczas obrad omawiane są problemy prawne i biznesowe, które pojawiają się w polskiej branży komunikacji elektronicznej: telekomunikacji, informatyki i mediów. W tak szybko zmieniającym się świecie konieczna jest refleksja nad kierunkiem zachodzących zmian i wyzwaniami, jakie się z tym wiążą – przekonuje Bożena Bednarek, Komisarz ds. Promocji Intertelecom 2012.

źródło: Intertelecom

Kan