Polski oddział firmy Hama obchodzi w tym roku swoje dwunaste urodziny. Akcesoria niemieckiego producenta zdobyły w Polsce wielu zwolenników. Sięgają po nie użytkownicy telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych, urządzeń multimedialnych i RTV.

W ciągu dwunastu lat Hama zbudowała silną pozycję na polskim rynku. To w dużej mierze zasługa bogatego portfolio produktów – Hama Polska oferuje ponad 4 tysiące akcesoriów. Są one przeznaczone dla różnych segmentów rynku: elektroniki użytkowej, telekomunikacji, akcesoriów szkolnych, artykułów gospodarstwa domowego. Producent jest idealnym partnerem w sprzedaży wiązanej, w każdej grupie produktów potrafi zaproponować szeroką gamę akcesoriów. Akcesoria Hamy są sprzedawane zarówno przez wszystkie znane sieci sklepów, jak i mniejszych partnerów handlowych. Nie mniej istotną rolę w sprzedaży odgrywa Internet.

Producent konsekwentnie realizuje politykę jakości. Zanim produkty trafią na rynek są gruntownie testowane w niemieckich laboratoriach. – Polacy coraz częściej wybierają dobrze wykonane akcesoria, sprawdzonych firm – przyznaje Małgorzata Deckinger, Prezes Zarządu Hama Polska.

W ubiegłym roku Hama Polska odnotowała dodatni wynik finansowy, a sprzedaż niektórych produktów wrosła o kilkadziesiąt procent. Dużym popytem cieszyły się zwłaszcza akcesoria do telefonów komórkowych, tabletów i konsol do gier. Hama jest producentem, którzy może pochwalić się najszerszym asortymentem akcesoriów do tabletów iPad. – Akcesoria GSM przeżywają swój renesans porównywalny z końcówką lat 90-tych. Koniunkturę napędzają głównie smartfony – zaznacza Małgorzata Deckinger.

Hama to producent nie bojący się eksperymentów, często wprowadzający innowacyjne rozwiązania. W długoletniej historii firmy, która powstała w 1923 roku w Dreźnie, pojawiło się wiele interesujących produktów. Początki przedsiębiorstwa były związane z produkcją akcesoriów foto, w tym również do laboratoriów fotograficznych. W latach 70. Hama, jako pierwsza, zaprezentowała automatyczną prasę do sklejania filmów 8 mm, a także „Hamafix” – rewolucyjny system ramkowania diapozytywów. Z kolei w 1991 roku producent wprowadził na światowe rynki „Videocut 200” – najpopularniejsze urządzenie do cięcia taśm wideo. Również na przestrzeni ostatnich kilku lat miały miejsce premiery nowatorskich rozwiązań Hamy, takich jak: torba do 17 calowego notebooka, kable USB 3.0, kable HDMI zgodne z HDMI High Speed Ethernet, akcesoria do platformy gamingowej PS-Move. Warto też zaznaczyć, że akcesoria Hamy do iPhone’a 4 oraz iPada, trafiły na półki sklepowe przed oficjalną premierą urządzeń Apple w Polsce. Obecnie Hama Polska posiada najszerszą ofertę akcesoriów do Apple iPad.

Hama zatrudnia 2,5 tysiąca pracowników, z tego 1,5 tysiąca pracuje w centrali w Monheim. Firma obecna jest w 17 krajach na świecie. W polskim oddziale, mieszczącym się w Poznaniu, pracuje 116 osób. Łączna oferta producenta zawiera około 18 tysięcy akcesoriów.

źródło: Hama Polska

Kan