Internet coraz częściej dostarcza nam informacji i rozrywki, za które musimy zapłacić. Kupujemy chętnie, chociaż są treści, które cieszą się większą popularnością, niż inne. Należą do nich gry online.

Z sondażu przeprowadzonego przez PBI wynika, że w internecie najchętniej płacimy za gry on-line. ¼ respondentów zadeklarowała, że płaci za gry. Tyle samo osób zadeklarowało, że płaci za dodatkowe opcje związane z grami jak np. dodatkowe życie czy dostępna tylko za opłatą broń. Niewiele mniej kupuje przez internet gadżety związane z telefonem, takie jak tapety czy dzwonki. Internauci dość chętnie kupują także materiały wideo – filmy, programy telewizyjne. Najrzadziej respondenci deklarowali zakup elektronicznych wersji prasy oraz książek (zarówno e-booków jak i audiobooków).

Najmłodsi respondenci (15 – 24 lata) najczęściej deklarowali zakup doładowań do gier oraz gadżetów na telefon. W gry online inwestują także starsi użytkownicy internetu – osoby w wieku 35 + najczęściej spośród wszystkich respondentów deklarowały płacenie za gry online oraz doładowania związane z grami.

Według badania Megapanel gry online to kategoria, która ma największy zasięg wśród najmłodszych użytkowników internetu – aż 90 proc. dzieci w wieku 7-14 lat w grudniu 2011 zajrzało na przynajmniej jedną witrynę dotyczącą takich gier. Wśród użytkowników powyżej 14 roku życia zasięg gier online jest mniejszy, ale jak wynika z przeprowadzonego przez nas sondażu – starsi chętniej za gry online płacą.

Warto przyjrzeć się także na co pieniądze w sieci wydają kobiety, a na co mężczyźni. Okazuje się, że o ile Internauci i Internautki tak samo chętnie płacą za dostęp do gier online, o tyle specjalne opcje do gier chętniej dokupują Internauci. Internautki wolą przeznaczyć swoje fundusze na gadżety do telefonu oraz dostęp do odcinków serialu, czy też innych programów telewizyjnych.

Stopka metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym ARIADNA prowadzonym przez GG Network S.A. w ramach projektu GG Opinion Detector (GGOD). Próba N=563 osób. Struktura próby tożsama ze strukturą polskich internautów ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz korzystanie z wiodących serwisów internetowych wg danych PBI/ Megapanel. Luty 2012r.

źródło: GG Network

Kan