Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki – uznała Prezes UOKiK. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów na przedsiębiorcę została nałożona kara ponad 1,8 mln zł.
Postępowanie dotyczące praktyki Canal+ Cyfrowyzostało wszczęte w czerwcu 2011 roku. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły listy wysyłane konsumentom rezygnującym z oferty spółki. Canal+ Cyfrowyinformował w nich, że abonenci odstępujący od kontraktu powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką. Wielu z nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę. Tymczasem, zgodnie z regulaminem, aby to zrobić, wystarczyło wysłać wypowiedzenie listem. Telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.
Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd co do ich obowiązków. Na przedsiębiorcę nałożono karę 1 806 304 zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowyodwołał się do sądu.
źródło: UOKiK
Kan
Dziwi mnie , że UOKiK nie reaguje na mamienie klienta głównie przez komórkowych opów nieuczciwymi reklamami rzekomo „bezpłatnych” usług , za które pobierane są jednak w rożnej formie , opłaty .
pomocy!!!
powiedzcie jak odblokować zablokowany kontakt?
strasznie pilnie tego potrzebuję
dziękuję za pomoc
A mnie dziwi brak reakcji na to, że klienci C+ nie mogą rozwiązać umowy ze względu na podniesienie cen. Można zrezygnować np z Multiroomu, bo on drożeje od razu