Już po raz siódmy miesięcznik Reader’s Digest przeprowadził badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najczęściej wybieranych i kupowanych marek w Polsce. Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się m.in. Samsung, Nokia i Orange.

Tegoroczna, siódma już edycja badania konsumenckiego miesięcznika Reader’s Digest, została przeprowadzona w formie ankiety, adresowanej do losowo wybranych internautów z bazy zarejestrowanych klientów Reader’s Digest. Kwestionariusz za pośrednictwem e-mailingu został wysłany do 120 tys. osób, z czego analizie poddano ponad 1 200 prawidłowo wypełnionych formularzy. Badanie przeprowadzone zostało w okresie od 19 do 31 października 2011 roku. Wyniki opracowała firma badawcza Estymator.

Czytelnicy Reader’s Digest zostali poproszeni o wskazanie produktów najczęściej wybieranych i kupowanych w 2011 roku. Ankieta zawierała 60 kategorii branżowych, które podzielono na 8 grup: Kulinaria, Medycyna, Sieci Handlowe, Produkty dla Dzieci, Uroda i Higiena, Ty i Dom, finanse oraz Czystość. W ramach każdej z kategorii aniektowani mogli wskazać tylko jedną markę. O zwycięstwie decydował spontaniczny, niczym niesugerowany wybór konsumenta.

Każdy z nas dokonując wyborów zakupowych, chętnie korzysta z rekomendacji znajomych i częściej wybiera produkty polecane przez innych. Certyfikaty Produkt Roku – Wybór Czytelników są przyznawane przez grupę najbardziej wiarygodną pod kątem oceny wartości i przydatności danego produktu – konsumentów. Z tym większą radością gratulujemy wszystkim zwycięzcom – mowi Rajmund Tochwin, Dyrektor Działu Reklamy wydawnictwa Reader’s Digest.

Laureatami plebiscytu Produkt Roku 2011 zostali min.: Samsung (sprzęt RTV), Nokia (telefon komórkowy), Orange (operator sieci komórkowej), Canon (aparat fotograficzny), Asus (komputer/notebook), Telekomunikacja Polska (dostawca internetu).

źródło: Reader’s Digest

Kan