Stołeczni kierowcy mogą już korzystać z usługi mobiParking, która umożliwia szybkie i wygodne płacenie komórką za postój w strefach płatnego parkowania. Rozwiązanie łączy w jednym systemie wszystkie nowe i dotychczasowe metody płatności: poprzez aplikację mobilną, szybkie kody i SMS.
Od początku grudnia mobiParking oferuje w Warszawie wygodną i intuicyjną formę płatności za parkowania przy użyciu telefonu komórkowego. Nowe rozwiązanie łączy w sobie wszystkie działające dotąd w Polsce technologie płatności: aplikację mobilną, szybkie kody oraz SMS. – Kierowca rejestruje się w jednym systemie, a może korzystać z trzech różnych form płatności, także w technologii, z którymi mógł się wcześniej zetknąć. Dzięki temu płacenie za parkowanie komórką stało się bardziej intuicyjne i wygodne – powiedział Marek Toczyski – Prezes Zarządu FMS Media.
Z mobiParking mogą korzystać wszyscy posiadacze komórek, bez względu na sieć GSM czy model telefonu. Dotychczasowi użytkownicy SMSParking zostali objęci usługą automatycznie, natomiast wszyscy pozostali po rejestracji, która aktywuje system we wszystkich technologiach jednocześnie. Po dokonaniu rejestracji należy zasilić utworzone konto środkami pieniężnymi oraz zaopatrzyć się i umieścić w pojeździe identyfikator mobiParking. Jest nim specjalna naklejka dostępna w kilkunastu punktach odbioru lub wydruk, którego wzór można znaleźć na stronie internetowej www.mobiparking.pl, w zakładce „Aktywacja”.
W celu rozpoczęcia korzystania z usługi należy wysłać wiadomość SMS o treści A(spacja)
mobiParking został wyłoniony w drodze przetargu ogłoszonego przez Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, stając się jedynym obowiązującym kanałem płatności komórką za parkowanie w Stolicy. Umowy z poprzednimi operatorami usług wygasły z końcem listopada. Operatorem nowego systemu jest firma FMS Media, która dotychczas odpowiadała za obsługę działającej od 2007 r. technologii SMSParking. Nowością w tym roku był fakt, że firma wystartowała w każdej z 3 części przetargu oferując swoje zintegrowane rozwiązanie we wszystkich trzech dostępnych technologiach. W związku z poszerzeniem zakresu funkcjonalności, system przybrał nazwę mobiParking. – W naszej usłudze wszystkie dostępne metody płatności wzajemnie się uzupełniają. Kierowcy otrzymują pełną swobodę w zakresie sposobu płacenia za parkowanie. Mogą nawet za każdym razem płacić w inny sposób, bo system mobiParking na to pozwala – dodaje Marek Toczyski.
Pełną instrukcję aktywacji usługi mobiParking oraz sposobu korzystania ze wszystkich trzech technologii płatności za parkowanie można znaleźć na stronie internetowej: www.mobiparking.pl.
źródło: FMS Media
Kan
Szkoda, że to sponsorowany materiał nie oddający prawdy. Od początku grudnia masa użytkowników miała liczne problemy. Nie działały kody USSD, nie było aplikacji na telefon. Wystarczy poczytać komentarze na FB, tvnwarszawa, gazecie. Prawie wszystkie negatywne. Kasowanie postów o nie działającej usłudze na porządku dziennym. Arogancka obsługa, zero pomocy z ich strony. Na pytanie kiedy będzie normalnie działać usługa odpowiadali „wszystko w swoim czasie”. Aktywacja usługi płatna, tak samo jak korzystanie z usług sms (nr 82002 jest płatny dodatkowo).
Ta usługa to pic na wode, fotomontaż i w efekcie wychodzi drożej niż „tradycyjnie”… A poza tym… kupisz parkowanie a i tak możesz spotkać się z odbieraniem samochodu z parkingu straży miejskiej lub… zapłaceniu za zdjęcie blokady… Syf, kiła i mogiła. Nie ma to jak strefa darmowego parkowania… ale takich stref nie ma prawie wcale albo są w szczątkowej formie. Byle do wiosny.
Zapraszam na http://www.symbiandebile.pl (dawniej: http://www.symbianmobile.pl)
Aplikacja dziala i nie widze jakos opisywanych problemow. Moze konkurencja co odpadla w przetargu nie jest w sosie? Mpay wyslal informacje o tym, ze koncza obsluge za piec dwunasta – i to jest ponizej krytyki. Juz nikt tego nie jest laskaw napisac. Zeby nie bylo tak rozowo to z kolei miasto moglby jakos te zmiane rozpropagowac wraz z nowa firma.