GG Network, producent popularnego komunikatora Gadu-Gadu oraz Grupa Allegro, operator największej platformy e-commerce w Polsce łączą siły w zakresie sprzedaży reklam w Internecie. W tym celu działy sprzedaży obu spółek zostaną zintegrowane, tworząc jeden, silny zespół.
Celem nowego biura reklamy jest stworzenie oferty bez precedensu, z wykorzystaniem wieloletniego doświadczenia i potencjału zarówno GG, jak i Allegro, a dzięki temu zapewnienie reklamodawcom dotarcia do milionów polskich internautów w innowacyjny i efektywny sposób. Ścisła współpraca GG Network i Grupy Allegro otworzy nowe możliwości dla rynku, zaś pierwsze korzyści ze współpracy pojawią się w kategoriach tematycznych motoryzacja i finanse.
– To strategiczna współpraca, pozwalająca na połączenie kompetencji obecnych zespołów – mówi Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu GG Network. – Synergia działań obu spółek, należących do tego samego właściciela jest naturalnym i korzystnym krokiem. Oczekujemy, iż wspólnie będziemy odgrywać wiodącą rolę na rynku reklamy internetowej.
– Gadu-Gadu to bardzo silny gracz na polskim rynku reklamy internetowej z uznanymi i wiodącymi produktami pozwalającymi na szybkie dotarcie do milionów internautów, z kolei w Grupie Allegro posiadamy kompetencje związane z unikalną wiedzą o oczekiwaniach i rzeczywistych zachowaniach zakupowych użytkowników oraz reklamą efektywnościową i ogromny potencjał mierzony liczbą odsłon – mówi Grzegorz Wójcik, CEO Grupy Allegro.
Według najnowszego badania Megapanel zagregowany zasięg wydawców, obejmujący m. in. witryny takie jak Allegro.pl, Bankier.pl, Ceneo.pl, Otomoto.pl, Gadu-Gadu.pl, GG.pl oraz aplikacje komunikatora Gadu-Gadu i radia OpenFM, sięga prawie 80%, dając im drugie miejsce na rynku i pozwalając zdystansować wszystkich lokalnych konkurentów za wyjątkiem Grupy Google.
Szefem nowego, zintegrowanego zespołu zostanie Jacek Makowski. Posiada on bogate doświadczenie w rynku reklamy internetowej, współtworzył i przez wiele lat zarządzał biurem reklamy Grupy Onet.pl, ostatnio w Axel Springer Polska. Od marca 2011 roku pełni on funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej IAB Polska.
Allegro i Gadu-Gadu należą do Naspers, światowego koncernu działającego w sektorach mediów, Internetu i rozrywki on-line – www.naspers.com
Tabela: Top5 polskiego Internetu
nr |
Nazwa |
Zasięg |
1 |
Grupa Google |
91,0 % |
2 |
Grupa GG – Allegro* |
79,1 % |
3 |
Grupa Onet |
73,8 % |
4 |
Grupa Wirtualna Polska – Orange |
67,6 % |
5 |
Grupa Gazeta.pl |
63,6 % |
źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2011
źródło: GG Network
Kan
Szkoda, że w tym wszystkim zapomnieli o GaduAIR
Słit focia….. a gdzie dziubek?
zapowiada sie owocna wspolpraca
Niech lepiej porawia dzialanie systemu Allegro bo ciagle kuleje po ich rewolucyjnych zmianach
Zgadzam się, Allegro się popsuło, ale tak jest o niebo lepsze od E-baya. A co do reklamy w GG, to mnie nie dosięga, wolę inne komunikatory.