Jak wynika z sondy przeprowadzonej wśród internautów na stronie www.telepraca.gov.pl, telepraca to świetne rozwiązanie dla przedstawicieli wolnych zawodów: grafików, copywriterów czy konsultantów. Jednak coraz częściej duże przedsiębiorstwa decydują się na – przynajmniej częściowe – wdrażanie pracy zdalnej. Prezesi i menedżerowie przyznają, że w obecnych czasach do sprawnego zarządzania firmą wystarcza telefon i Internet. Wideokonferencje czy telekonferencje z powodzeniem zastępują wielogodzinne narady w salach biurowców.
Czy telepraca jest dobrym rozwiązaniem na wakacje?
„Telepraca to doskonałe narzędzie w rękach managera, pozwalające na efektywne zarządzanie pracownikami bez ‘przywiązywania’ ich do konkretnego miejsca. Sam 90% czasu spędzam poza biurem, mobilnie realizując cele strategiczne firmy. Dzięki zdalnej pracy mogę prowadzić działania w podróży, w domu czy – co nadal się często zdarza – podczas wakacji” – potwierdza Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.pl.
Sezon wakacyjny dodatkowo sprzyja telepracy. Wiele branż w tym okresie charakteryzuje spowolnienie tempa działań, a co za tym idzie, spadek przychodów. Ten proces pociąga za sobą okresową redukcję etatów i walkę o ograniczenie kosztów prowadzenia działalności.
„Telepracę uważam za przyszłość rynku pracy, gdyż dzięki niej mogę pracować bez ograniczeń lokalizacyjnych. I to nie tylko w okresie wakacyjnym. Moim zdaniem, największa korzyść wynikająca z telepracy to niezależność, oszczędność czasu i jego najlepsze wykorzystanie a także rozliczanie wymiernych rezultatów pracy” – mówi Anna Świebocka–Nerkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego PARP.
Telepraca ogranicza koszty prowadzenia biura o 30-40%. Ponadto, pracownik jest rozliczany wyłącznie z efektów, a nie liczby przepracowanych godzin. Bez wątpienia wpływa to na skuteczną weryfikację jego wydajności. Z kolei dla pracownika oznacza ona komfort psychiczny wynikający z możliwości wykonywania obowiązków służbowych z dowolnego miejsca na ziemi. Plaża, las, góry – nie ma znaczenia, gdzie przebywa. Liczy się dostęp do Internetu, telefonu i realizacja postawionych celów w wyznaczonym terminie. Tezę tę potwierdzili także internauci – prawie 76% uważa telepracę za dobre rozwiązanie na pracę podczas wakacji.
źródło: www.telepraca.gov.pl
Kan
ostrzegam wszystkich przed wysyłaniem CV do firm oferujących tzw. telepracę. Tak naprawdę oni nie chcą nikogo zatrudniać, a z życiorysów zdobywają numery telefonów w celu prowadzenia kampanii marketingowych i ankiet.
Absolutna racja nicku 'oszukany’, nagminne przypadki, nie tylko telepracy, lecz wszelkich szemranych firm, rozpoznawalnych m.in. po tajeniu: danych tele-adresowych albo profilu działalności, branży lub konkretnych wymagań na rzekomym wakacie. Kandydatom sugeruję kupienie prepaida oraz założenie osobnego konta mailowego do podawania w CV. W razie spamu (a żadnych konkretnych propozycji) można konto zlikwidować, a ładunek prepaid wyczerpać i spamowaną/nękaną bzdurnymi reklamami SIM-kartę wyrzucić.
Też się zgadzam, takie firmy robią ludziom zbędną nadzieje na pracę a pozyskują dane osobowe, coo jest bardzo nnie fer