Nie ma żadnych wątpliwości, że media społecznościowe zawładnęły telefonami komórkowymi. Najnowszy raport „Stan sieci mobilnej” pokazuje, że na dobre zdominowały przyzwyczajenia Internautów mobilnych. Polska ma od teraz w pierwszej trójce najpopularniejszych stron aż dwa serwisy społecznościowe dzięki awansowi Facebooka z 7. na 3. pozycję w ciągu zaledwie miesiąca.

Przeglądanie social media stało się kołem zamachowym mobilnego Internetu, przybierając różne twarze: na Zachodzie – Facebooka, na Wschodzie – vKontakte, a w Polsce – NK, która czuje już na plecach oddech amerykańskiego giganta. Indonezja i Filipiny dominują, jeśli chodzi o odsetek użytkowników mediów społecznościowych w ogóle mobilnych internautów. Odwiedza je w tych krajach ponad 77% ludzi.

Polska w tej kategorii wypada słabo – tylko 36% użytkowników Opery Mini korzysta u nas z najpopularniejszego serwisu społecznościowego (NK). Dla porównania: w USA jest to 40%, w Rosji – 71%, a w Wielkiej Brytanii – 51%. Jeszcze słabiej wypada uspołecznienie Internetu mobilnego liczonego w odsłonach NK. Tylko 18% odsłon nad Wisłą przypada na rodzimy serwis. Jak widać, paradoksalnie dwa serwisy społecznościowe na podium mobilnej sieci nie gwarantują statusu światowej potęgi w tym zestawieniu. Powodem jest u nas rozbicie fanów social media na użytkowników NK i Facebooka.

Najpopularniejsze strony polskiej sieci mobilnej w kwietniu 2011 r. W nawiasie podano pozycję strony w marcu 2011 r.

google.com
nk.pl
facebook.com (7)
wp.pl (3)
wikipedia.org
youtube.com
onet.pl (4)
allegro.pl
zapytaj.com.pl (10)
chomikuj.pl (powrót)

Najpopularniejsze telefony polskiej sieci mobilnej w kwietniu 2011 r.

Nokia C3
Nokia 5130 XpressMusic
Nokia 2700c
Nokia 6300
Nokia X3
Nokia X2
Samsung GT-S5620
Sony Ericsson K800i
Apple iPhone
Samsung GT-S5230

Dostrzegamy znaczny odsetek fanów mediów społecznościowych wśród użytkowników Opery Mini – powiedział Jon von Tetzchner, współzałożyciel Opera Software. Mimo że każdy kraj ma swój ulubiony serwis, łączy je to, że ci, którzy je odwiedzają, robią to pasjami, co widać w statystykach odsłon zawartych w raporcie.

Opera Mini nie ustaje w ugruntowaniu pozycji lidera mobilnych przeglądarek. W zeszłym miesiącu miała ponad 107,1 mln użytkowników, a więc o 4,6% więcej niż w marcu.

źrodło: Opera Software

Kan