Misja serwisu Netflix polega na udostępnianiu widzom wspaniałych opowieści. Każdy użytkownik platformy ma inne upodobania, dlatego Netflix nieustannie pracuje nad usprawnianiem systemu spersonalizowanych sugestii, tak aby odnalezienie ciekawego materiału nie trwało dłużej niż parę chwil. Od dziś łatwiej powiecie, które tytuły Wam się podobają, a za którymi nie przepadacie – czytamy w komunikacie prasowym.

Netflix rezygnuje z systemu pięciu gwiazdek i zastępuje go prostszym i bardziej intuicyjnym rozwiązaniem wykorzystującym kciuki skierowane w górę albo w dół. Kciuk w górę to informacja, że materiał Wam się podoba i chce, aby serwis wyświetlał podobne sugestie. Z kolei kciuk w dół to sygnał, że dany tytuł nie jest w Waszym guście i Netflix ma przestać go polecać. Nadal będzie można go wyszukać w katalogu, ale nie będzie prezentowany na ekranie głównym. Każde naciśnięcie przez kciuka w górę albo w dół pozwoli lepiej poznać indywidualne upodobania.

Oznaczana liczbą gwiazdek ocena, która jest teraz wyświetlana obok każdego tytułu, zostaje zastąpiona procentowym wskaźnikiem trafności. Wyrażona przez niego wartość pokazuje, w oparciu o prywatne upodobania, w jakim stopniu dany materiał ma szansę zainteresować. Wskaźnik jest wyliczany w sposób automatyczny, z wykorzystaniem naszych algorytmów, które służą do analizy indywidualnych nawyków i zachowań. Nie stanowi on natomiast miary ogólnej popularności tytułu w serwisie.

Oparty na gwiazdkach system ocen, dzięki któremu sugestie są lepiej dostosowane do indywidualnych upodobań, stanowił część serwisu Netflix przez bardzo długi czas. W toku prowadzonych całorocznych testów okazało się jednak, że wielu użytkowników tak naprawdę nie wie, jak on działa.

Serwisy z recenzjami przyzwyczaiły nas bowiem do tego, że wyrażana przez nas ocena stanowi składową oceny ogólnej, a liczba gwiazdek przyznanych restauracji czy parze butów odzwierciedla w sposób uśredniony opinię wszystkich recenzentów. I choć aktywne korzystanie z tego typu aplikacji jest przyjemne, a nasza opinia może być przydatna dla innych, to jednak podstawowym ich celem niekoniecznie jest prezentowanie użytkownikowi lepszych sugestii.


Intuicyjnie wiemy natomiast, że za pomocą kciuków mamy „nauczyć” system naszych preferencji po to, aby mógł on nam proponować nowe, ciekawe tytuły. W trakcie testów nowego systemu ocen zaobserwowaliśmy, że liczba ocenianych tytułów wzrosła o imponujące 200%. Będziemy nadal wykorzystywali przyznane do tej pory przez użytkowników gwiazdki do sugerowania kolejnych świetnych materiałów.


Im więcej wiemy na temat osobistych upodobań zarejestrowanych użytkowników naszego serwisu, tym precyzyjniej możemy proponować im kolejne wciągające seriale albo filmy. Jeśli więc znów trafisz na ciekawy tytuł w serwisie Netflix, pamiętaj o wyrażeniu swojej opinii. Teraz wystarczy do tego jeden ruch dłoni
– mówi – Cameron Johnson, dyrektor działu ds. innowacyjności produktu.

źródło:
Netflix

Kan