Telefonia internetowa muff zaproponowała klientom indywidualnym rozbudowany pakiet usług OTT (Over The Top), który pozwala na pełne wykorzystanie atutów nowej fali telefonii internetowej. Podstawowa korzyść polega na możliwości testowania dodatkowych usług bez żadnych zobowiązań, co dotychczas było niemożliwe u wielu dostawców VoIP. Do najważniejszych funkcjonalności należy zaliczyć bezpłatny pakiet testowy, nagrywanie rozmów, opcje szybkiego doładowania i pocztę głosową przychodzącą na adres e-mail w formie pliku.

Model biznesowy muff opiera się na elementach charakterystycznych dla operatorów trzeciej fali telefonii internetowej. Wśród cech wyróżniających tego typu operatorów można wskazać przede wszystkim posiadanie własnej infrastruktury telekomunikacyjnej, co zapewnia lepszą jakość połączeń w porównaniu z tradycyjnymi dostawcami usług VOIP (dostęp do punktów styku z innymi operatorami) i niższe koszty wynikające z dostępu do ruchu hurtowego.

W krajach rozwiniętych, o wyższym niż w Polsce stopniu dostępu do szerokopasmowego Internetu, można zaobserwować trend odchodzenia od klasycznej usługi telefonicznej na rzecz korzystania właśnie z szeroko dostępnych operatorów telefonii internetowej – przekonuje Robert Sababady, szef projektu muff. – Wysoki poziom trzeciej fali zainteresowania VoIP wynika głównie z nowego modelu infrastrukturalnego, któremu początek dali operatorzy telewizji kablowej oferujący usługi konwergentne.

Możliwość dysponowania własną infrastrukturą telekomunikacyjną otwiera klientom indywidualnym dostęp do wyjątkowych usług OTT (Over The Top), czyli wszystkich usług nałożonych na Internet, które są świadczone bez ingerencji dostawcy Internetu. To właśnie dzięki temu muff zapewnia usługi niedostępne dla dostawców VoIP pierwszej i drugiej fali, czyli np. możliwość oferowania opcji szybkiego doładowania konta czy wykorzystania testowych połączeń za przysłowiową złotówkę. Jest to możliwe chociażby dzięki, systemom fraud detection, którą posiadają operatorzy hurtowi. Do tego dochodzą usługi wygodnego zarządzania kontem, pozyskania wielu numerów telefonicznych, organizacji telekonferencji, nagrywania rozmów telefonicznych, korzystania z poczty głosowej i wielu innych, które dotychczas były zarezerwowane dla odbiorców biznesowych.

Pod względem udziału w rynku telekomunikacyjnym, polscy operatorzy VoIP wciąż są daleko z tyłu zarówno w stosunku do bardziej rozwiniętych krajów Europy Zachodniej, jak i do średniej europejskiej. Najliczniej korzystającymi z usług operatorów VoIP są mieszkańcy Francji, Danii i Niemiec. Polska z 4% udziałem w rynku wciąż jest w ogonie – wyprzedzamy m.in. Maltę czy Litwę.

Analizując prognozy możemy spodziewać się dynamicznego wzrostu tego rynku. Opublikowany przez Visiongain raport The Voice Over Internet Protocol (VoIP) Market 2012-2017: Prospects for Skype and Other Players donosi, że globalne przychody z rynku VoIP w 2012 r. osiągnęły rekordowy poziom 65 mld dolarów. To bardzo optymistyczne dane, zwłaszcza, że stały przyrost użytkowników telefonii internetowej nierozerwalnie wiąże się z rozwojem usług mobilnych. Jeśli mówimy o sukcesywnym wzroście udziałów w rynku operatorów VoIP, należy pamiętać, że jeszcze 3 lata temu telefonia internetowa była dostępna wyłącznie na telefonach stacjonarnych. Pozwala to zatem prognozować, że rozwój mobilnych narzędzi VoIP na komórki, czy tablety połączony z nieustannym wzrost penetracji dostępu szerokopasmowego Internetu, może być zwiastunem masowej migracji użytkowników sieci stacjonarnych i komórkowych do operatorów telefonii internetowej.

Elementy charakterystyczne dla operatorów 3. fali VoIP:

  • Własna infrastruktura informatyczna i telekomunikacyjna.
  • Możliwość darmowego testowania usług.
  • Usługi OTT:
    • Szybkie doładowanie telefonu.
    • Możliwość rozszerzania liczby własnych numerów telefonicznych.
    • Zarządzanie kontem z własnego panelu administracyjnego.
    • Dostęp do usług z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu (tj. smartfon, tablet, laptop, komputer stacjonarny).
    • Możliwość korzystania z telefonu stacjonarnego i komórkowego pod jednym numerem.
    • Możliwość realizowania połączeń na numery infolinii (0 800) i na numery skrócone (np. TAXI 19191).
  • Przeciwdziałanie nieprawidłowościom, dzięki korzystaniu z systemów fraud detection.
  • Możliwość korzystania z telefonii na dowolnym urządzeniu, zgodnie z trendem BYOD (Bring Your Own Device).

źródło: muff.pl

Kan