Telefonia VOIP staje się w Polsce bardzo popularna. Wysokie abonamenty za telefon stacjonarny zachęcają wiele osób do całkowitej rezygnacji z linii stacjonarnej i przeniesienia się do jednego z operatorów VOIP. Takie działanie wiążę się zwykle ze znaczną redukcją kosztów połączeń ale i pewnymi niedogodnościami. Problemem staje się często brak odpowiedniego urządzenia do wygodnego prowadzenia rozmów. Każdorazowe włączenie komputera w celu wykonania połączenia jest – co by tu mówić – męczące. Nie mówiąc nawet o odbieraniu rozmów, bo wtedy komputer musi być włączony cały czas jeśli chcemy być osiągalni.
Rozwiązaniem tego problemu jest kupno telefonu wspierającego voip i niewymagającego podłączenia do komputera. W tym artykule postanowiliśmy się przyjrzeć bliżej urządzeniu o nazwie DualPhone 3088 (www.dualphone.net.pl)
DualPhone to telefon bezprzewodowy w standardzie DECT umożliwiający rozmawianie zarówno przez sieć stacjonarną jak i przez internet poprzez Skype. Urządzenie posiada dwa gniazdka – jedno telefoniczne, drugi sieciowe. Podpięcie go do obu sieci pozwala na korzystanie z dwóch różnych typów połączeń. W naszym teście instalacja Dual Phone’a przebiegła bez żadnych problemów. Po podaniu danych konta w Skype i podpięciu urządzenia do routera na ekranie od razu pojawił się status użytkownika Skype, który obrazowany jest odpowiednią, znaną także z wersji na PC, ikonką. Status ten można zmienić wybierając jedną z dostępnych opcji: zalogowany, tryb „Skype Me”, zaraz wracam, niedostępny i niewidoczny. Gdy korzystamy z konta SkypeOut , to pod nazwą użytkownika i ikonką widnieje stan konta podany w złotówkach. Pierwsza rozmowa i pozytywne wrażenia – dźwięk jest czysty i nie ma zakłóceń. Musimy tu jednak dodać, że jakość połączenia zależy także w dużej mierze od jakości łącza, chociaż trzeba przyznać, że Skype nieźle radzi sobie z niską przepustowością. Z poziomu telefonu możemy także utworzyć całkiem nowe konto. Jeżeli ktoś w ogóle nie ma komputera PC to opcja ta będzie przydatna.
Przed nawiązaniem połączeń możemy każdorazowo wybierać czy rozmowa ma iść przez operatora stacjonarnego czy przez Skype. W ustawieniach telefonu można też wybrać operatora domyślnego. Wtedy wpisanie numeru i wciśnięcie zielonej słuchawki poskutkuje natychmiastową inicjacją połączenia.
DualPhone pozwala na korzystanie także z takich usług jak SkypeIn oraz poczta głosowa. Jeżeli jednak nie są one aktywowane w koncie użytkownika to także w telefonie opcja ta jest niedostępna. Obsługa telefonu i korzystanie z jego funkcji jest proste. Na kolorowym wyświetlaczu widać menu główne z listą najważniejszych pozycji. Znajdziemy wśród nich takie jak Wyszukiwanie kontaktów Skype, Historia połączeń, Status, Interkom między słuchawkami (jeżeli w stacji bazowej zalogowanych jest ich więcej), Kontakty oraz Ustawienia. Klawiatura aparatu jest duża a dzięki dużemu klawiszowi nawigacyjnemu dostęp i obsługa funkcji są dosyć wygodne. W nowym zestawie dostaniemy słuchawkę, stację bazową, stołową ładowarkę, klips do paska, kabel telefoniczny oraz ethernet, kupon SkypeOut, dwa akumulatorki NiMH typu AAA, płytę CD z oprogramowaniem oraz bardzo grubą, wielojęzykową instrukcję.
Podsumowując, DualPhone to produkt pozwalający na wygodne korzystanie zarówno z połączeń stacjonarnych jak i internetowych. Bezprzewodowy zestaw może w razie potrzeby zostać rozszerzony o kolejne słuchawki.
Dane techniczne
- Zasięg: do 50 m w budynku i 300 m na zewnątrz
- Czas rozmowy: ponad 10 godzin
- Czas gotowości: do 100 godzin
- Kolorowy wyświetlacz z graficznym interfejsem użytkownika
- Wysokiej jakości telefon głośnomówiący
- Przycisk włączania/wyłączania
- Zasilacz sieciowy (110 V-240 V – 50/60 Hz)
- Akumulatorki AAA Ni-MH
- Podświetlany ekran
- 10 dzwonków polifonicznych
- Gniazdo słuchawkowe
- Wskaźnik świetlny nowych wiadomości na słuchawce (Poczta głosowa Skype, Połączenie nieodebrane, Oczekująca wiadomość)
Dla czytelników teliksa dystrybutor przygotował specjalną ofertę. Kupujący model DUALphone 3088 otrzymają Skype Pro na 6 miesięcy. (przy składaniu zamówienia należy podać hasło Telix.pl)
Marcin Horecki
Czy można mieć kilka różnych kont Skype w tym telefonie ?
Witam.
Aktywne zalogowane konto można mieć tylko jedno.
JAK JEST CENA TEGO PRODUKTU
Model 3088 kosztuje 490zł
http://www.dualphone.net.pl
Od 10-03-2008 na model 3088 obowiązuje nowa cena 422zł
http://www.dualphone.net.pl
Zakup w Skype Shop tylko z kartą kredytową Zakupilem. Skype support "nie servisujemy naszych produktów. W tej samej informacji zostalem odeslany do producenta lub sprzedawcy . Kontakt z Skype to droga przez mękę niestety bez możliwości interwencji. Uprzejmie,grzecznie ale bez możliwośći załatwienia sprawy z jedną osobą. Polskie biuro Skype działa w podziemiu "TAJNE" Zakupione produkty posiadają ubogą informacje o korzystaniu z zakupionego urządzenia. Ceny niestety nie adekwatne do rynkowych. Mimo to dużo korzyści. ALE,ALE,ALe
Nowa promocja dla czytelników Telix.pl
Na hasło "Telix.pl" nowa promocyjna cena 379zł na model Dualphone 3088
Zamówienia biuro@dualphone.net.pl
Promocja z kodami Skype PRO zakonczona.
Kicha! kupiłam i nie działą bo nie mam stałego adresu IP! nikt mi nie umie powiedziec czy w takiej sytuacji możliwe jest uzywanie
Witam!
czytałem opisy i opinie, produkt jest bardzo interesujący,
Mam stały IP w sieci osiedlowej, kupiłem sobie router i zamierzam podłączyć ten telefon do routera, zapewne telefon będzie miał IP w podsieci postaci 192.168.x.x
Chciałbym sie zapytac czy w mojej sytuacj telefon będzie działał? i czy jakość rozmów będzie zadowalająca?
Dla tych co mają stały adres IP – nie testowane, porada ze strony http://dualphone.net/Rozwiązywanie_problemów-1097.
aspx
"Jeśli masz stały adres IP to" Stacja bazowa nie otrzymuje adresu IP. Być może korzystasz z połączenia z Internetem ze statycznym adresem IP. Skonfiguruj statyczny adres IP poprzez Ustawienia ==> Zaawansowane ==> Ustawienia internetowe ==> Tryb IP. Wybierz Statyczny i wprowadź adres IP; następnie wykonuj instrukcje kreatora instalacji, by wprowadzić dalsze wymagane dane.
dokładnie jest to wytłumaczone na str 50 instrukcji,
tryb IP możesz wybrać dynamiczny lub statyczny, domyślnie jest ustawiony tryb dynamiczny co pokrywa potrzeby większości użytkowników, tłumaczenia jak i co zmienić są łopatologiczne łącznie ze zrzutami obrazków.
Jak blokuje się klawisze, nie ma tego w instrukcji.
nalezy na dluzej (ok 2-3 s) nacisnąć przycisk konca rozmowy, 2 od góry po prawej stronie
A jakiej wielkości jest słuchawka, bo się zastanawiam nad TOPCOM WEBTALKER 6000 SKYPE/VOIP.
czy to dziala z byle jakim wi-fi b/g czy tez trzeba miec stacje bazowa? a jesli ma sie stacje to czy mozna podlaczyc do jednego z portow routera ktorego uzywam??
novakt
Dualphone 3088 nie działa z wi-fi.
Nalży go podłączyć do portu routera kablem.
Dodam swoje o Dualphone 3088.
-działa zarówno na stałym jak i na zmiennym IP
– chociaż to dziwne to prezentacja z lini miejskiej analogowej może nie działać w przypadku zmiennego IP
– jakość dzwięku jest bardzo dobra
– niestety występuje duża awaryjność, producent na chwile obecną nie jest w stanie powiedzieć dlaczego chociaż problemem się zają. Wniosek jest taki by przy zakupie pilnować karty gwarancyjnej, bo puki co to jedynym rozwiązaniem jest wymiana na nowy w przypadku uszkodzenia.
– dokładane akumulatorki często są już niesprawne więc lepiej od razu wymienić je na nowe, zwłaszcza że włożenie akumulatorka uszkodzonego 0V prowadzi do uszkodzenia słuchawki z powodu przepływu zbyt dużego prądu przez układ ładowania.
– baza się grzeje więc nie należy jej wciskać w jakieś dziury bez przepływu powietrza.
Jestem przedstawicielem oficjalnego importera Dualphone w Polsce.
Aparaty Dualphone sprzedajemy przez sieć partnerów i w sklepach od ponad roku.
Aparaty sprowadzane przez naszą firmę mają 24 miesiące gwarancji od daty zakupu oraz błyskawiczną wymianę na nowy w serwisie w przypadku awarii. Można to rozpoznać po osobnej polskiej karcie gwarancyjnej wystawionej i opieczętowanej przez KONTEL-TELECOM.
Sprzęt kupowany na skype.com oraz z innych źródeł nie jest obsługiwany przez nasz serwis.
Awaryjność produktu nie przekroczyła 1,2% w skali całego importu co jest osiągnięciem bardzo dobrym gdyż inni producenci chwalą się, że mają "tylko 2%".
Akumulatory posiadają półroczną gwarancję i w przypadku gdy nie ładują wymieniamy na nowe sprawne.
Andrzej Wiśniewski
Posiadam telefon Dualphone 3088 od czerwca 2008 (6 m-
cy). Korzystam ze stałego szybkiego łącza internetowego.
Chciałbym dać swoją opinię o tym telefonie dla kogoś,
kto może się zastanawia nad zakupem tego aparatu.
Jakość rozmów dość dobra jeśli chodzi o słyszalność od
dzwoniącego. Natomiast dzwoniący słyszy delikatny
pogłos u siebie w słuchawce, który nie przeszkadza
jednak w rozmowie. Klawisze mogły by być większe, a
tak to nie mam większych uwag co do funkcjonalności
aparatu (wiadomo, że czepiać można się wszystkiego, ale
nie o to tu chodzi). Szczęście moje jednak nie trwało
długo. Po 4 miesiącach użytkowania telefon przestał
działać. I nie chodzi tu o to, że nie można go było włączyć
itp, tylko nie można było się zalogować na nim do skype.
Po wprowadzaniu loginu wyświetlał się tylko komunikat,
że trwa logowanie i to wszystko. Próbowałem wszystkiego
tzn., przeprowadzałem całą procedurę podłączania od
początku zgodnie z instrukcją krok po kroku, nawet
zamówiłem prywatną wizytę technika sieci, z której mam
internet i nic. Werdykt brzmiał: nic się nie da zrobić wina
aparatu. Aparat telefoniczny trzeba wysłać do serwisu. W
związku z brakiem mojego czasu w ostatnim okresie nie
odpinałem aparatu tylko pozostawiłem go w sieci (no i na
dodatek nie mogłem znaleźć karty gwarancyjnej !!!!!). O
czasu do czasu tylko próbowałem się zalogować z
zerowym skutkiem. Po ponad miesięcznej zabawie, ku
mojemu zdziwieniu na ekranie słuchawki pojawił się
komunikat o nowej wersji oprogramowania (nadmieniam,
że przy pierwszym podłączaniu telefonu nowe
oprogramowanie zainstalowałem również). Więc zacząłem
procedurę pobierania. Po zakończeniu telefon zalogował
się jak gdyby nigdy nic automatycznie tak jak wcześniej
w ustawieniach zaznaczyłem. Jak na razie działa bez
zarzutu miesiąc. Teraz czekam na nowe niespodzianki, bo
niestety karty gwarancyjnej nie znalazłem. Ogólnie patrząc, to gdyby nie ta "przerwa techniczna" to jestem
zadowolony z tego aparatu.
Własnie zakupiłem nówke 3088, podłączenie do linii telefonicznej , sieci skonfigurowanie, założenie nowego konta, itd poszło sprawnie i bez boleści. nawet próby połączeń także były ok. ja słyszalem 2 osobę b.dobrze lecz inna osoba nic a nic mnie nie słyszała, zarówno na skype jak i na PTSN Pliss o pomoc, może gdzieś źle coś ustawiłem, lub trza oddać do naprawy już go.
sam sobie udzielam odpowiedzi hihi
oddalem do naprawym juz po tygodniu mialem spowrotem, zamontowalem podlączylem kable i od tazu wystartowal, nawet dane uzytkownikow skype i stacjonarki pamietal luxus brawo za to, próba i dziala 6+ dla serwisu.
Wiec teraz sie rozkoszuje darmowym gadaniem. Co do wad to mam kilka uwag, lecz na 1 sie skupie ciezko dzialające klawisze, szczegolnie dzieci mają z tym problem. ale dorosną.
Ogolnie dobra sprawa taki fonn. pozdrowka
jarulko gdzie kupiłes telefon?
niestety karty gwarancyjnej nie znalazłem. Ogólnie patrząc, to gdyby nie ta "przerwa techniczna" to jestem
zadowolony z tego aparatu.
Witam!
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu tego telefonu, jednak nikt ze sprzedających nie może mi odpowiedziec wprost, czy ten telefon będzie działał z neostradą i co potrzebuję, żeby go podłączyc do sieci?
Czy wystarczy ten modem, który dostałem od telekomunikacji (speed touch 330)?, czy coś innego, gdyż nie jestem z tym na bierząco…
Jeżeli ktoś ma ten telefon w neostradzie, bardzo bym prosił o odpowiedź.
Pozdrawiam!
Marek
do działania potrzebny jest modem z wyjściem LAN (takie jak do karty siecowej); modem usb nie wystarczy; ewentualnym rozwiązaniem jest zakup routera (koszt. max. 100 pln)
Dzięki za odpowiedź!
Sorry, że tak późno…
Mam jeszcze pytanie, czy neostrada nie będzie przerywała tego połączenia? Gdzieś wyczytałem, że niektórzy operatorzy po jakimś czasie niekorzystania z netu przerywają połączenie i wtedy taki telefon byłby bezużyteczny. Czy Ktoś to przerabiał w neostradzie?
Pozdrawiam!
aparat u mnie nie diala na IP Dynamiczny- stacja bazowa miga na czerwono, po skonfigurowaniu na IP Statyczny stacja przestała migać. dalszy problem dotyczy logowania do sieci skype. po wpisaniu nazwy uzytkownika i hasła wyswietla się: Logowanie…. i nic co mam zrobic. mam internet w UPC 2Mb/s
za nieco ponad stówkę można kupić tak samo działający model http://www.asmax.pl/produkty/pokaz/acro/asm-tel-hs
-315-skype
mam, działa doskonale
czy potrzebne jest gniazdo do sieci stacjonarnej aby moc uzywac ten telefon
ten "niezalogowany" wprowadza w błąd, kupił asmaxa, który działa po podłączeniu do USB właczonego PC – jeszcze tańsze będą słuchawki z mikrofonem (też działają doskonale i nie pobierają 400W)
KAJAK niepotrzebne jest gniazdo stacjonarne – możesz korzystać z obu podłączeń jednocześnie lub każdego z osobna
mam już pół roku dualphone 3088
– jak się zwiesza, nie można nigdzie zadzwonić i odbierać połączeń – wtedy go wył/wł lub restartuje
– niekiedy występują zakłócenia w rozmowie – ponownie wybieram połączenie (pomaga)
– przyciski się wytarły (pod wyświetlaczem)
– ciężko chodzą przyciski i aparat wolno reaguje
– brak podświetlenia klawiatury i blokady klawiszy (ja nie znalazłem blokady)
– nie można odtworzyć ani nagrać komunikatu poczty gł. z pozycji telefonu (aparat sam się restartuje)
wszystko rekompensuje dobra jakość rozmów (jak na skype) i ich koszt (abonament kraj)
aha jeszcze te ciche dzwonki i ubogie melodyjki – mogli by to poprawić bo na rynku nie ma zbytniego wyboru w tych telefonach
Od roku mam TOPCOM WEBTALKER 6000 SKYPE/VOIP i jest to identyczny telefon do opisywanego tu! Delikatne zmiany kosmetyczne i to wszystko co różni te telefony. Sprzęt bezawaryjny ! Zero problemów z konfiguracją, wystarczy podłączyć i po założeniu konta wszystko działa. Telefon ma bardzo duży zasięg bo robiłem testy i prze 4 siany i 100m w terenie można było spokojnie rozmawiać.
Brakuje tylko wiadomości tekstowych ale w końcu to sprzęt do rozmowy. Telefon jest bardzo prosty w obsłudze i nawet osoby z techniką na bakier poradzą sobie bez problemu. POLECAM bo spisuje się na medal!
Czy jeśli chcę korzystać z tego telefonu jak ze zwykłego stacjonarnego to powinienem wykupić abonament ORAZ SkypeIN? Czy w ramach abonamentu za te dajmy na to 22 zł otrzymuję numer telefonu dla rozmów przychodzących?
Owszem, mozna wykupic abonament np. na Polske (numery stacjonarne) czy tez Europe. W ramach abonamentu jest numer stacjonarny oraz do 10tys minut polaczen wychodzacych. Korzystajac ze SkypeOut nie mozna dzwonic na numery alarmowe.
Uzywam tego telefonu od roku. Do tej pory nie bylo problemow, nic sie nie wytarlo, itd.
Ale problemy sie wlasnie zaczely…
Telefon sie sam wylacza, po wybraniu numeru nie bylem slyszalny i nie slyszano mnie, nie potrafi sie czasami zalogowac do bazy, baza wymaga resetu, potrafi nie dzwonic, podczas gdy Skype zainstalowany na komputerze pokazuje przychodzace polaczenie.
Niestety, zmiana/upgrade software’u nie pomaga.
Osobiscie nie polecam tego telefonu, wybralbym Topcom lub Philips.
Zapraszam do taniego zakupu tego telefoniku
http://www.tarkin.pl
Kupilem go do domu 8 msc. temu i jestem bardzo zadowolony (Trafilem jeszcze na stare ceny abonamentow i zakupilem go na rok 🙂 )
Witam
Mam zamiar kupić Dualphone 3088 lecz nie wiem czy będzie on współpracował z livebox’em od neostrady. Zaznaczam, że zależy mi na pracy telefonu przy wyłączonym komputerze. Oglądałem najnowszego livebox’a TP i nie bardzo wiem gdzie się podłączyc z tym telefonem
Witam,
Używam telefonu już 6 miesiecy i jestem bardzo zadowolony bardzo polecam.
JEDNAK – używam go na DSLa – kiedy podłączyłem go do neostrady w liveboxa to po wybrania numeru nic nie słychać. Słuchawka podłacza się do serwera Skype. Można wybrać numer, dzwoni ale jak jest połączenie głos nie przechodzi… ??? … Używając skype na laptopie na tej samej neostradzie mozna rozmawiać… dziwna sprawa którą teraz sprawdzam. Warto dodać że mam livoboxa z neostradą, TV i telefon internetowy…. według TPSA wszystko jest dobrze i z ich strony nie ma blokad…
Ja mam ten telefon od ponad 2 lat i wielokrotnie rozmawiałem z serwisem telefonicznie i osobiście, dodatkowo z racji profesji parę razy trafiały do mnie do naprawy te telefony od znajomych, którym nie opacznie go poleciłem . Przedstawiciel Kontel-Telecom wypowiada się że awaryjność tego telefonu to rząd 1,2%. Co innego może powiedzieć jako przedstawiciel,w prywatnych rozmowach można się dowiedzieć że awaryjność to z 200%, tzn kupisz raz i 2 albo i 3 razy ci go wymieniają na nowy. Powód to to że choć telefon jest firmowany przez RTX to jest to wykonanie beznadziejne z pozakatalogowych elementów (np. głośniki są źle wycentrowane przez co szybko padają, elementy mechaniczne w środku typu mikrosłycze rdzewieją i przestają być przełącznikami, a potem czytam tu że telefon się nie loguje, a jak ma się logować jak sam się resetuje bo przycisk resetu ma skorodowane styki i stał się opornikiem) dodam jeszcze beznadziejne akumulatorki, które od razu można wymienić na jakięś markowe.
Na koniec powiem że jak na oferowaną jakość to cena powinna być 3 razy niższa i sam sobie odpowiem że wtedy byłby nie do kupienia bo jak za te pieniądze wymienić telefon 3 razy i jeszcze zarobić.
Telefonu nie polecam no chyba że ktoś lubi odwiedzać serwis.
Interesuje Cię polska 24 miesięczna gwarancja bez potrzeby odsyłania sprzętu do serwisu za granice to zapraszam do zakupów u polskiego przedstawiciela DUALPHONE http://www.dualphone.net.pl
Witam! Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami na temat tego telefonu oraz skype’a. Dany model telefonu zakupiłem poprzez sieć skype’a około półtora roku temu. Płatność karta kredytową, zaznaczyłem potrzebę otrzymania faktury. Przesyłkę otrzymałem po 10 dniach bez faktury oraz żadnych dokumentów. Tylko instrukcja w języku angielskim (bez problemu). Telefonik zainstalowałem i przyznam, że podłączył się bez problemu. I tak działał pół roku…., ale sielanki czas się skończył, gdy robiłem porządek i wypiąłem centrale z sieci celem jej przeniesienia w inne miejsce. Od tego momentu centrala tylko miga i nie zamierza się podłączyć. Próbowałem wszelkie procedury podłączania odnawiania lecz pozostaje uparta ( u znajomych w innych sieciach netu też!). Oddać na gwarancji nie mogę bo nie dostałem gwarancji, zadzwonić i porozmawiać też nie ma z kim, bo adres był w formie skrzynki kontaktowej. Gdy się skontaktowałem ze Skypem (bo u nich na oficjalnej stronie zakupiłem dany telefon) poinformowali mnie w formie maila bo telefonu do nich też nie ma, że oni odpowiadają tylko za program skype a telefon to nie ich problem….. Tak wiec zostałem z nieużytecznym kompletem oraz bogatszy o doświadczenie, aby nie kupować przez internet jeśli nie ma tam podanych dokładnych informacji o sprzedającym. Choć dla mnie to dziwne że takie doświadczenie otrzymałem od jak mnie się wcześniej wydawało renomowanej firmy jak Skype. POZDRAWIAM 😉
Zapraszam do zakupu w dobrej cenie:
http://www.ontech.pl/product-pol-90843-Dualphone-3088-bezprzewodowy-DECT-Rozmowy-przez-Skype-bez-PC-95102004-.html
Czemu nikt tu nie napisał o największej wadzie tego telefonu w Polsce? Kupiłem ten telefon i książka adresowa jest zapisana nie w telefonie a na serwerze skype. Wszystko by było ok gdyby nie fakt iż tam automatycznie do numeru dodawany jest kierunkowy kraju. W tym momencie w naszym kraju nie da się dzwonić ze stacjonarnego na tak zapisane numery gdyż trzeba wykręcać numery BEZ kierunkowego kraju by się połączyć, tj bez +48…
Witam czy rozwiązał Pan problem z +48