Z dniem 8 stycznia 2014 r. operator komórkowy w naszej Rodzinie, czasowo zaprzestał świadczyć usługi o podwyższonej opłacie: Premium Rate, SMS Premium i MMS Premium.
Usługi o podwyższonej opłacie działają na numerach specjalnych i stosowane są do opłacania:
1. udziału w konkursach oraz loteriach SMS-owych, sondach
2. dostępu do treści zamieszczanych w internecie,
3. usług głosowych: m.in: horoskopy
Dla SMS/MMS numery o podwyższonej opłacie zaczynają się od cyfr: 5,6,7,8,9, a dla połączeń głosowych od „*7”.
Wobec powyższej okoliczności, wszelkie postanowienia regulaminów oraz cenników opublikowane na stronie internetowej Operatora, odnoszące się do świadczenia usług o podwyższonej opłacie, zostają zawieszone do odwołania.
źródło: w naszej Rodzinie
Kan
Powinni tak zrobić w każdej sieci, mniej oszustw by było i nabijanie rachunków.
Jak zabezpieczyć klientów każdej sieci przed niezamierzonym połączeniem, sms, MMS na nr PREMIUM? Wymaganiem wstukania kodu klienta podanego przez niego telekonsultantowi lub na umowie, przed realizacją usługi połączenia/sms/MMS. Z klientami abo wykonalne bez problemu, ale z pepaid to jedynie w cywilizowanym kraju, gdzie jest obowiązek rejestracji takich kart SIM na konkretną osobę z jej danymi. Natomiast w kraju prawnej dziczy tylko abonamentowcy są obligatoryjnie wszyscy zarejestrowani w systemie, więc telekonsultant niezarejestrowanego prepaidu nie będzie pewny, z kim rozmawia i z osobnikiem incognito nie może ustalić wiążąco żadnego kodu zabezpieczenia dostępu do usługi PREMIUM.
Ja od zawsze powtarzałem (prezentowałem swój pogląd), ze każdy użytkownik komórki (telefonu w ogóle) powinien być obowiązkowo rejestrowany. Jednak taka opinia popularna nie jest za bardzo i ceniący sobie wolność zawsze mnie punktowali w takich przypadkach 😉
Od poniedziałku 13. stycznia 2014 jest w sieci Kaufland w De za 179 Eur bez brandu i simlocka, kolor metallic ciemnoniebieski, ale tylko do wyczerpania zapasów.
Usługi typu „premium” powinny być standardowo wyłączone. A jak kto chce taką usługe to niech sobie włączy i korzysta.
Dokładnie tak jak piszesz . Włączenie takiej usługi powinno być możliwe po wysłuchaniu wyczerpującej informacji o kosztach i zagrożeniach . Ludzie mają różne gusta i potrzeby i powinno im się dawać możliwość wyboru a nie zakazywać „po uważaniu”.
w mbanku tez nie dzialaja numery premium.
Czasowo? Na czas trwania finału WOŚP? 😉
A na poważnie – dbają o swoich klientów, którzy w większości pewnie nie zdają sobie sprawy o konsekwencjach korzystania z tych usług, a być może są celowo (przecież wiadomo jaka pulą numerów dysponuje operator) atakowani wiadomościami typu: wyślij esemesa na numer 92xxx a otrzymasz bezpłatnie kopię obrazu (obrazek) Matki Boskiej Jasnogórskiej…
kiepsko, to skreśla ich jako operatora dla wielu osób, ja bym nie wybrał ich oferty w tej sytuacji 🙁