Jesteś tutaj:-, Newsy, Płatności, Rynek, Sprzęt, Taryfy komórkowe-IKO ma już 100 tysięcy klientów

IKO ma już 100 tysięcy klientów

W niespełna 10 miesięcy IKO zyskało 100 tysięcy użytkowników, którzy dokonali swoimi telefonami łącznie ponad 250 tysięcy transakcji na kwotę 66 milionów złotych. IKO jest już kompleksowym narzędziem łączącym funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych.

IKO: Polski Standard Płatności coraz bliżej

Płatności mobilne IKO wystartowały 7 marca 2013 roku i były wówczas dostępne dla klientów PKO Banku Polskiego korzystających z telefonów z systemami iOS i Android, zaś sieć akceptacji liczyła kilka tysięcy terminali płatniczych. Od tego czasu IKO znacząco się rozwinęło. Lista systemów, na których działa aplikacja, poszerzyła się o Blackberry, Windows Phone, Symbian, a także telefony obsługujące język Java. IKO zostało udostępnione klientom Inteligo, osobom nieposiadającym konta w oparciu o portmonetkę IKO, a także klientom firmowym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą lub wykonującym wolny zawód. Ci ostatni mogą powiązać IKO ze swoim rachunkiem firmowym.

Startuje IKO: płatności mobilne PKO Banku Polskiego (wideo)

W scenariuszach zakładaliśmy, że do końca tego roku pozyskamy kilkadziesiąt tysięcy użytkowników naszych płatności mobilnych. Udało się znacznie te szacunki przekroczyć, co pokazuje, że rynek czekał na takie rozwiązanie jak IKO. Jest to także znakomita baza dla lokalnego standardu płatności mobilnych, który budujemy wspólnie z innymi bankami – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Systematycznemu rozwojowi ulega funkcjonalność aplikacji IKO, w ramach której można dokonywać:

  • płatności w sklepach tradycyjnych i internetowych,
  • wypłat gotówki z bankomatów,
  • przelewów na numer telefonu,
  • przelewów jednorazowych, zdefiniowanych i między własnymi rachunkami,
  • sprawdzać saldo i historię rachunku.

W ciągu 10 miesięcy znacząco powiększyła się również sieć akceptacji. Płatności mobilne IKO można obecnie realizować w ponad 65 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce. Telefonem z IKO można płacić między innymi w takich sieciach jak Auchan, Dino, Intermarche, Piotr i Paweł, Real, Simply Market, Shell, Rossmann, Empik, Sushi 77, Dominium, McDonalds, North Fish, Sodexo, Telepizza, Coffee Heaven, Costa Coffee, Green Coffee, Empik cafe, Helios, Multikino, Aldo, Carry, Esprit, GAP, Gatta, Pierre Cardin, Promod, River Island, Smyk, Tatuum, Triumph, Venezia, Decathlon, HiMountain, Avans, Media Expert, MIX Electronics, Sferis, Douglas, Inglot, L’Occitane, Sephora, 1-minute, Inmedio, Relay.

Oprócz punktów handlowo-usługowych, telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.

Użytkownicy IKO mogli w 2013 roku skorzystać również z wielu promocji, które PKO Bank Polski organizował wspólnie m.in. z McDonalds, Tatuum, Shell, Feu Vert czy Teatrem Imka.

Płatności mobilne IKO są doceniane nie tylko przez klientów, ale także przez rynek. Rada Programowa IT@BANK 2013 i redakcja miesięcznika Bank przyznały tytuł Wizjonera Rynku IT@BANK 2013 Wojciechowi Bolanowskiemu, dyrektorowi Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim, za stworzenie przyjaznej dla użytkowników aplikacji IKO, która dodatkowo ma szansę stać się platformą informatyczną dla stworzenia krajowego standardu płatności mobilnych. IKO zostało laureatem międzynarodowego konkursu Effective mobile Marketing Awards 2013 organizowanego przez Mobile Marketing Magazine.

źródło: PKO Bank Polski

Kan

Autor |2013-12-27T13:22:51+01:0027 grudnia 2013 13:22|Kategorie: Internet mobilny, Newsy, Płatności, Rynek, Sprzęt, Taryfy komórkowe|Tagi: , , |5 komentarzy

5 komentarzy

  1. tys 27 grudnia 2013 w 21:12 - Odpowiedz

    Chyba łatwiej i prościej kupować komórką w Biedronce. Szkoda tyljo, że ma ograniczony dostęp do dwóch banków

  2. Adam 27 grudnia 2013 w 22:20 - Odpowiedz

    IKO ma niby 65 tys. punktów, gdzie można zaplacic, próbowałem w kilku, wcześniej sprawdzałem, czy sa na liscie w PKOBP, nigdzie nie wiedzieli nawet co to jest to IKO !!!! Więcej nie próbuję. W Biedronce od początku we WSZYSTKICH kasach w całej Polsce działa niezawodnie, wystarczy pokazać telefon z kodem i kasjerka wie co robic, choć najczęściej robiła to przy mnie pierwszy raz. IKASA w PEKAO to już całkiem bajer, ściągasz aplikacje, kilka danych, rejestrujesz się, dostajesz konto do obsługi, przelewasz z innego konta i korzystasz. Oczywiście w pozostałych dwóch bankach działa równie sprawnie. Żeby tak jeszcze połączyli IKASA z NFC w telefonie, który zastąpiłby przepisywanie kodu cyfrowego i byłoby już calkiem dobrze.

  3. Mirka 28 grudnia 2013 w 15:09 - Odpowiedz

    A ja tam wygodnie płacę apką IKO w sklepach i kawiarniach . Teraz przed sylwestrem kupiłam sobie ładną kieckę w topsecret.pl i płacąc IKO otrzymałam 20% rabatu co mnie ucieszyło.

  4. Jan 29 grudnia 2013 w 21:26 - Odpowiedz

    Ma to swoje plusy i minusy… wiele razy jak zapomniałem z domu portfela z gotówką albo kartą, to się ratowałem apką… ostatnio jak kupowałem w Media Expert telewizor. Naszykowałem kasiorę i wziąłem nie tą kopertę co trzeba… ale zapłaciłe na szczęście przez telefon 😉 Przydatne!

  5. gestwa 31 grudnia 2013 w 10:24 - Odpowiedz

    Korzystam z aplikacji w sklepach z serii Media Expert. Bardzo wygodne i szybkie zastosowanie.!

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

https://linebet-bangladesh.com/en/mobile