CallPay to drugi obok MoBiletu system, poprzez który będzie można nabyć bilety za pomocą telefonu. CallPay oferuje zakup biletów za pomocą połączeń głosowych, bez konieczności instalowania specjalnego oprogramowania. Podróżni mogą zapłacić za bilet za pomocą każdego telefonu komórkowego, niezależnie od sieci GSM. Kupno odbywa poprzez wykonanie zwykłego połączenia głosowego na numer odpowiadający danemu biletowi, który znajdziemy na naklejkach umieszczonych na przystankach, peronach i pojazdach.

Od 24 października w Poznaniu można kupować bilety komunikacji miejskiej emitowane przez ZTM Poznań. W ofercie dostępne są bilety, czasowe 15, 30, 60, 120 minutowe oraz krótkookresowe 24, 48, 72 godzinne i 7 dniowe.
Zakup odbywa się poprzez wykonanie połączenia na poniższe numery. W miejsce dwóch ostatnich cyfr podajemy czas biletu, który chcemy zakupić. Podczas połączenia, tonowo należy podać rodzaj strefy w której chcemy podróżować A, A+B, A+B+C lub linie pospieszną.

Od 24 października w systemie CallPay dostępne są bilety jednoprzejazdowe emitowane przez KZK GOP. W celach dokładnej weryfikacji zakupionego biletu w CallPay rozróżniane są rożne numery do zakupu biletów na autobus lub tramwaj. Ostatnie cyfry numeru podajemy w zależności od ilości miast przez, które będziemy chcieli podróżować. Podczas połączenia na określony poniżej numer, tonowo należy podać numer linii autobusowej lub tramwajowej.

Warto pamietać na zakończenie połączenia usłyszymy informację potwierdzającą zakup biletu, natomiast pełne dane w treści SMS otrzymamy dopiero podczas kontroli.

Od października wraz z uruchomieniem przewozów Kolei Ślaskich, wszyscy Klienci CallPay mogą korzystać z płatności telefonem komórkowym. Wdrożenie jednolitego rozwiązania w kolejnictwie na Śląsku bardzo ułatwi podróżowanie.

W sprzedaży w systemie CallPay dostępne są bilety liniowe jednorazowe oraz miesięczne. Nowością są bilety miesięczne, które będzie można nareszcie kupić bez wychodzenia z domu.

źrodło: CallPay

Kan