Mobile Vikings Polska przysłał sprostowanie informacji prasowej dotyczącej blokady kart pre-paid w mobile Vikings. W wysłanym w piątek, 3 lutego tekście pojawiło się błędne sformułowanie o „dezaktywacji karty” – chodzi oczywiście o tymczasowe zawieszenie usług (blokadę konta), która nie jest jednoznaczna z dezaktywacją konta.

Błędem jest też stwierdzenie, że wszystkie wykupione pakiety przepadają bezpowrotnie. Pakiety wykupione przez użytkowników ważne są 31 dni od momentu ich aktywacji. Jednak tak długo, jak nie zarejestrujemy karty – nie możemy z nich korzystać. W momencie, gdy zarejestrujemy kartę, a wykupiony wcześniej pakiet jest jeszcze aktywny, możemy z niego korzystać do dnia, w którym upływa jego termin ważności. Wszystkie środki pieniężne zostają „zamrożone” na naszym koncie. Wykorzystać je możemy przez okres 365 dni od ostatniego doładowania. Dostęp do nich uzyskamy także po rejestracji karty.


Nowa wersja informacji prasowej dotycząca blokady kart pre-paid w Mobile Vikings poniżej:

Blokada niezarejestrowanych kart prepaid stała się faktem. Wszyscy, którzy nie potwierdzili swoich danych u operatora, stracili możliwość wykonywania i odbierania połączeń. Co zrobić w takiej sytuacji?

Istnieje jeszcze szansa, by zachować niezarejestrowany numer. Przede wszystkim działa zasada: im szybciej, tym lepiej. Każdy dzień blokady, liczony jest bowiem jak normalny dzień ważności konta. Oto jak prezentuje się sytuacja od momentu zablokowania karty.

Blokada telefonów 2 lutego

2 lutego wszyscy operatorzy zostali zobowiązani ustawą antyterrorystyczną, do zawieszenia usług telekomunikacyjnych na niezarejestrowanych numerach. Oznacza to, że każdy użytkownik niezarejestrowanej karty prepaid nie może wykonywać i odbierać połączeń, odbierać i wysyłać SMS-ów i MMS-ów, a także korzystać z Internetu.

Co z wykupionymi pakietami?

Jeśli do 2 lutego mieliśmy aktywne pakiety lub środki na koncie, ale nie zdążyliśmy zarejestrować karty, to wraz z zawieszeniem usług na karcie SIM, pakiety i środki zostają zablokowane – mówi Bartek Grabowski, Head of New Business w Mobile Vikings – Pomimo tego, że nasza karta jest nieaktywna, ich ważność na koncie upływa. Zatem jeśli zdążymy zarejestrować numer przed upływem ważności pakietów, będziemy mogli je odblokować i z nich korzystać. Z kolei środki na koncie będą na nim standardowo 365 dni od naszego ostatniego doładowania. Jednak tak jak w przypadku pakietów – nie możemy z nich korzystać tak długo, jak długo nie zarejestrujemy karty.

Ile czasu zostało na rejestrację?

Termin, do którego można zarejestrować swój numer jest indywidualny dla każdego klienta i zależy od ważności jego konta. W przypadku, gdy konto ważne jest do września 2017 roku, mamy jeszcze ponad pół roku na aktywację numeru. Co istotne, dopiero po rejestracji i doładowaniu konta, będziemy mogli korzystać z telefonu tak, jak do tej pory.

Gdzie i jak zarejestrować swój numer?

Operatorzy posiadający w swojej ofercie usługę prepaid, chcąc ułatwić swoim użytkownikom rejestrację numeru, uruchomili kilka różnych możliwości weryfikacji danych osobowych. W Mobile Vikings numer można zarejestrować na 3 sposoby: w punkcie sprzedaży sieci Play – partnera Vikingów, w siedzibie Mobile Vikings we Wrocławiu lub poprzez zamówienie kuriera, który zweryfikuje dane na podstawie okazanego dowodu osobistego. Szczegóły dotyczące rejestracji pod adresem https://mobilevikings.pl/pl/rejestracjanumeru.

W Mobile Vikings obecnie trwają intensywne prace, by kanałów do rejestracji numerów było jak najwięcej i były wygodne dla Vikingów. W niedalekiej w przyszłości operator zamierza wprowadzić dodatkowe sposoby rejestracji numerów.

źródło:
Mobile Vikings

Kan