Facebook zaprezentował kilka nowych narzędzi ułatwiających ludziom dzielenie się, zapisywanie i angażowanie w treści na platformie. Użytkownicy przeglądarki Chrome mogą teraz zapisywać i dzielić się treściami znalezionymi na stronach internetowych za pomocą jednego kliknięcia. Aktualizacja objęła również przyciski Lubię to, Udostępnij, Wyślij, Obserwuj, Poleć i Zapisz.
Oto szczegóły:
Mobile buttons example
- Nowe przyciski w przeglądarce Chrome:
- Zapisz na Facebooku – przycisk, który umożliwia łatwe zapisanie interesujących treści do obejrzenia później – bez względu na to, czy chodzi o artykuł do przeczytania, wideo do obejrzenia czy produkt do kupna. Użytkownicy mogą wrócić do zapisanych treści o dowolnej porze i na każdym urządzeniu, przechodząc do prywatnej, wydzielonej zakładki na Facebooku. Każdego miesiąca ponad 300 milionów ludzi używa na Facebooku opcji „Zapisz” – teraz będą mogli skorzystać z tej opcji w przeglądarce Chrome.
- Udostępnij na Facebooku – przycisk jeszcze bardziej ułatwiający dzielenie się treściami na Facebooku, w Grupach i Messengerze.
- Obydwa przyciski można bezpłatnie pobrać z Chrome Web Store.
- Nowy wygląd przycisku „Lubię to” oraz pozostałych. Na przycisku „Lubię to” pojawiła się ikona uniesionego kciuka, zastępując literę „f” z logo Facebooka. Z przeprowadzonych przez Facebook badań wynika, że wersja z uniesionym kciukiem wpływa na 6-proc wzrost zaangażowania. Przy okazji odświeżono projekty wszystkich przycisków (Udostępnij, Wyślij, Obserwuj, Poleć, Zapisz) w taki sposób, aby zachowywały spójność stylistyczną. Również liczniki polubień oraz udostępnień zostały połączone z odpowiednimi przyciskami.
- Integracja Instant Articles: w ciągu najbliższych tygodni, wydawcy Instant Articles będą mogli dodać pod artykułami przyciski umożliwiające ich polubienie, skomentowanie oraz udostępnienie. Liczniki polubień i udostępnień będą zliczać interakcje ze wszystkich przycisków w obrębie artykułu. W przypadku skorzystania z wtyczki Comments Plugin, wszystkie komentarze będą widoczne zarówno pod Instant Articles, jak i na stronie wydawcy.
źródło: Facebook
Kan
Save to Facebook – Chrome Extension
Save to Facebook – Chrome Extension
Like button – New vs. Old
New Social Plugin buttons
Srejzbuk
Facebook rządzi i to widać w mediach. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nawet państwowe media namawiają do kontaktu przez portal społecznościowy. I czy chcesz czy nie i tak sponsorujesz fejsbuka. Płacimy bowiem za posiadanie tv