Instagram wprowadza mechanizm samodzielnej obsługi kampanii reklamowych, dzięki któremu usługa stanie się dostępna zarówno dla dużych firm, jak i tych z sektora MŚP. Jednocześnie już dziś lista rynków, na których firmy mogą prowadzić działania reklamowe na Instagramie, wydłużyła się o ponad 30 nowych pozycji. Wśród nowych krajów znalazła się Polska oraz między innymi Włochy, Hiszpania, Meksyk, Indie, czy Korea Południowa. Od 30 września reklamy na Instagramie będą także dostępne globalnie.

Nowa usługa reklam na Instagramie czerpie z mechanizmów sprawdzonych na Facebooku. Za jej pomocą reklamodawcy mogą łatwo profilować grupę odbiorców biorąc pod uwagę ich zainteresowania, przykładowo: modę, sport, motoryzację czy jedzenie. Marketerzy mogą także skorzystać z nowych formatów reklamowych, które pomogą im zrealizować różnorodne cele: od przekazania większej ilości informacji o marce, po zwiększenie sprzedaży. Nowe możliwości Instagrama zostały latem przetestowane przez firmy o różnej wielkości i spotkały się z dużym zainteresowaniem, szczególnie w branży e-commerce, podróżniczej, rozrywkowej i handlowej.

Ludzie wchodzą na Instagram w poszukiwaniu inspirujących obrazów, dzięki czemu reklamodawcy mogą ich łatwiej zaangażować i poruszyć. Reklamy na Instagramie udowodniły, że silnie wpływają na postrzeganie marki. 97% zbadanych kampanii spowodowało znaczący wzrost wskaźnika „ad recall”. Nowe formaty pozwalają też na poprawę wyników przy realizacji bardziej szczegółowych celów. Na przykład firma Gild Groupe uruchomiła kampanię z zamiarem pozyskania nowych klientów, która spowodowała 85% wzrost instalacji aplikacji. W tym samym czasie sklep z designerskimi meblami Made.com zanotował 10% wzrost wartości zamówień w porównaniu z wynikiem referencyjnym. Dzięki kampanii na Instagramie producent gier Kabam zyskał nowych graczy, którzy poświęcali więcej czasu grom, jednocześnie przeznaczając na nie większe fundusze. Firma The North Face wykorzystała wspaniałe zdjęcia do ściągnięcia uwagi na serię wykładów „Believe in the impossible”, angażując ludzi do poszukiwań dalszych informacji na ten temat.

Więcej możliwości na Instagramie

Tysiące firm na całym świecie już teraz wykorzystują Instagram jako swoje okno wystawowe. Instagram zaprezentował również szereg nowych funkcji:

  • Zdjęcia o orientacji poziomej oraz wideo – stworzą nowe możliwość kreacji i nadadzą reklamom kinowy klimat.
  • Filmy o długości 30 sekund, dzięki którym historie opowiadane przez marki mogą być pełniejsze i bardziej angażujące.
  • Marquee, nowy produkt premium, który gwarantuje przyciągnięcie uwagi odbiorców i szybkie zwiększenie zasięgu. Idealny do takich wydarzeń, jak premiera filmowa czy wprowadzenie na rynek nowego produktu.
  • Narzędzia do uruchamiania i optymalizacji kampanii, które pomogą zwiększyć ich efektywność na Facebooku i Instagramie.

źródło: Facebook

Kan